Inlägg från: Liten elak och intelligent |Visa alla inlägg
  • Liten elak och intelligent

Babyutrustning vid Socbidrag???

Vad är felet med att välja begagnat tycker du? Ofräscht är det inte om man tvättar det! Snarast tvärtom faktiskt. Du köper kläder där redan besprutningsmedel osv är borttvättade. Köper jättefina kläder på tradera till mina barn ibland. Begagnade. Trämöbler är bara att torka av. Skötbord behövs inte som många skriver här. En onödig pryl. Vagn kan du avvakta med. Köp en begagnad bärsjal istället. Jag använde knappt vagn till tredje barnet faktiskt. Supersmidigt att bära.

Elin 885 skrev 2013-02-20 09:20:17 följande:
    man kanske inte vill samsova.
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?

Nej, men jag vill visa på att det inte är en absolut nödvändighet med säng. Många av dessa "nödvändiga" bebisprylsr är onödiga. I stort sett det enda en nyfödd behöver är kläder, mat (som oftast kan vara amning), blöjor (men man kan EC:a tidigt om man vill och det sparar måååånga blöjor ) och kärlek. Samt helst något att bära bebisen med. Det mesta annat är egentligen inte alldeles nödvändigt. Bilbarnstol behovs förstås om man ska åka bil.
    Elin 885 skrev 2013-02-20 09:27:19 följande:
    vagn då.

I stora delar av världen har man inte vagn. Man kan bära barnet i bärsjal.
    Elin 885 skrev 2013-02-20 09:31:54 följande:
    blir ju jobbigt för ryggen, men visst det går. men om man ska ut så vill man ju gärna kunna ha med sig blöjjor, ombyte, skötsaker osv, då är det en vagn perfekt.

Bär man ergonomiskt är det inte alls fel för ryggen. Att hålla armarna framför dig och skjuta fram en vagn vete katten hur bra det är för ryggen? Jo, fast man kan ju ha en liten väska? Jag kan säga att med tredje barnet släpade jag inte runt på en bråkdel av alla de saker jag släpade på med första barnet...... :) Jag vill mest visa på att det finns alternativ! :)
    Anonym skrev 2013-02-20 13:00:51 följande:
    Men enligt soc är jag ensamstående och nej pappan tillbringar inte så mycket tid hos mig... På sin höjd får jag 1273kr i underhåll av pappan. 

Det behöver ju inte vara just 1273? Han ska väl bidra efter förmåga. Allttså är hans inkomst relevant.
Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???