• Coxia

Babyutrustning vid Socbidrag???

Anonym skrev 2013-02-19 16:46:34 följande:
    Skötbord behövs ej? Vart byter man då? I soffan? Köksbordet? Sängen?
    Låter ju inte vidare fräscht?

Jag tycker det är praktiskt med skötbord iaf..

Pappan har jobb, men vi bor ej ihop och planerar ej det heller.
    Nej du hoppa skötbord, helt onödigt. Du har säkert ett golv och med en filt på fungerar det helt perfekt. Eller en sådan uppblåsbar kudde. 
  • Coxia

TS sälj bilen även om det kostar dig 1000 kr att betala ut lånet för då slipper du skatt, försäkring osv. 

• Coxia
    Anonym skrev 2013-02-20 13:29:10 följande:
    Ställer av bilen om några dagar då jag för körförbud pga obesiktad pga fel på bilen.
    Så bilen kommer inte kosta mig 1 kr från nästa månad. 
    Jag får nog inte ens 4000kr för den nu idag och då ligger jag minus 6000kr och det går jag inte med på och har verkligen inte råd med det! 

Oki

Då behöver du i alla fall inte köpa barnstol till bilen. Tror du att du kommer ha råd att fixa bilen?  Om inte så är det väl bättre att sälja bilen och ha 6000 i lån än 10 000? 
  • Coxia

Jag tycker du ska tänka smart. Dvs alla pengar du inte spenderar inte ska gå till nyföddstadiet. Du har ju några månader kvar och lägg lite varje månad. Tex köp några paket blöjor varje månad. 

Och tänk igenom igen vad du måste ha, det är mycket mindre än du tror.  Och tänk igenom vad som är viktigast för just dig. En yogaboll eller saccosäck kanske är viktigare för dig än ett skötbord för byta blöja är några få minuter varje dag medan vara på golvet tillsammans med barnet blir många timmar.  

Ett nyfött barn behöver egentligen ingenting. Och har du ont i ryggen skulle jag absolut rekommendera att samsova. Att lyfta ett barn upp och ner ur en spjälsäng får till och med jag ont i ryggen av.  

• Coxia
    Missmli skrev 2013-02-20 19:13:28 följande:
    Sen detta med erat "samsov" är ni seriösa med att ni vill lära era barn att sova i mammas och pappas säng ? Inte bra! Lägger man barnet i ens egna säng är det av lathet för man inte orkar gå upp när barnet vaknar på natten. Jg vill inte att mitt barn ska ha svårt att sova i egen säng sen när den blir 1 och uppåt för man varit så dom och skämt bort barnet med att sova i samma säng. Närhet och kärlek Hinner man ge sitt barn ändå.
    Jag har fått för mig att det blir lättare att få dem att sova egen säng om de får samsova från början för att de blir tryggare. Sedan är det helt säkert individuellt. 
Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???