Inlägg från: Elin 885 |Visa alla inlägg
  • Elin 885

Babyutrustning vid Socbidrag???

men ts inte kan du på allvar tro att du ska få bidrag till att köpa allting nytt?

Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, problem med det?
  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-02-19 14:42:47 följande:
    Beg säng och sängkläder? :(.. Seriöst?

Får väl ansöka om kreditkort om det ej räcker.
    ja är det något fel på det eller?
    inte tror du att du kan få allting nytt när du går på socialbidrag haha vilket skämt.
  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-02-19 14:42:47 följande:
    Beg säng och sängkläder? :(.. Seriöst?

Får väl ansöka om kreditkort om det ej räcker.
    ja lever man på allmosor så kan man inte vara petig, då får man ta det man får.
  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-02-19 15:13:32 följande:
    Jag har inga problem med och handla billigt och nytt.. Tex plagget på Tradera, prislappen var kvar. 27kr med frakt.. :)

Men beg tycker jag är lite ofräscht, iaf kläder, sängkläder och sånt man har nära kroppen oavsett om det tvättas lr ej..
    Själva sängen kan ja köp beg, men nu hitta ja en jättefin på Ikea. :) Däremot madrass och sånt??
    Nej tack..

Barnet har ju en delaktig pappa med så han får ju oxå hjälpa till..
    du får som sagt göra vad du vill för de pengar du får, men lever man på allmosor så kan man inte vara kräsen, utan får ta det man får.
  • Elin 885
    pluvdo skrev 2013-02-19 16:31:56 följande:
    Fast just madrass, täcke och kudde (när det gäller lakan vet jag inte) så rekommenderas man faktiskt att köpa nytt.
    ja men om hon får äver 4000kr i allmosor så räcker ju det gott och väl till det.
  • Elin 885
    Anonym (Donna) skrev 2013-02-19 15:39:58 följande:
    Skötbord behöver man inte ens.. Egentligen.. Säng används kanske inte heller den första tiden då bebisen behöver mycket närhet & samsovning är då ett alternativ. På dagen kan den sova i vagnen.. Har du någonsin sovit på hotell eller åkt tex kryssning? Packar du då egna sängkläder med dig eller använder du de som finns där? Bara en tanke...
    beror ju också på.
    vi kommer i alla fall försöka att lära våra barn att sova i sängen från dag 1 eftersom jag inte tycker om samsovning.
  • Elin 885
    pluvdo skrev 2013-02-19 16:37:39 följande:
    Fast jag har hört om folk som fått typ 2000 (har jag för mig)... 4000 låter som ganska mycket. I alla fall om man ser till hur mycket jag handlade för inför sonens ankomst.
    okej, fast ett barn tar 9 månader på sig att gro i magen och lägger man då undan varje månad så blir det inte så stor utgift, det förutsätter jag att man gör om man väljer att skaffa barn. väljer man att skaffa barn så ska man också kunna försörja dem och där ingår att köpa det som behövs.

• Elin 885
    pluvdo skrev 2013-02-19 16:43:51 följande:
    Fast om man oplanerat blir gravid så är det inte helt givet att man gör abort bara för att det ekonomiskt sett inte riktigt passar med barn just då. Det är inte alltid man hinner planera och spara.
    nej men väljer man att behålla ett barn man inte kan försörja så klagar man inte heller på de allmosor man får.
    då tackar man och tar emot, punkt!
    herregud tror du tiggare klagar på det som de får eller?
    lever man på soc så lever man på allmosor från oss skattebetalare, och då kan man inte räkna med ett liv i lyx.
  • Elin 885
    pluvdo skrev 2013-02-19 16:43:51 följande:
    Fast om man oplanerat blir gravid så är det inte helt givet att man gör abort bara för att det ekonomiskt sett inte riktigt passar med barn just då. Det är inte alltid man hinner planera och spara.
    för att?
  • Elin 885
    Liten elak och intelligent skrev 2013-02-20 09:05:32 följande:
    Säng behövs förresten inte heller. Samsov!
    man kanske inte vill samsova.
Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???