Inlägg från: jashrinah |Visa alla inlägg
  • jashrinah

Babyutrustning vid Socbidrag???

din pojkvän kan väll hjälpa till att köpa in nödvändigheter till bebisen eftersom han har jobb ? 

• jashrinah

jag vill inte heller samsova , känns för osäkert. 
    spjälsäng finns det många  billiga på blocket , vissa till och med skänker bort dem !  
    samma gäller för skötbord ! 

ikea:
    baby madrass 79 kronor 
     kudde 40 
    påslakan och örngott 79
     täcke 79 
     lakan 79 /2st 
    skötbädd finns för under 100 kr det med ! 

• jashrinah
    Elin 885 skrev 2013-02-20 17:43:13 följande:
    jag vill inte heller samsova, jag rör mig som attan i sömnen så ibland får t o m maken se upp :p.
    så nej jag kommer försöka lära mina barn den dagen jag får några att sova i spjälsäng.
    haha jag med xD har till och med sparkat av han från sängen ( som är 180 cm bred xD )  har en liten påväg nu , hon ska sova i en vagga bredvid sängen =) 
  • jashrinah
    Anonym skrev 2013-02-20 18:31:42 följande:
    Hon har ju ryggpaj
    men är det därför hon är sjukskriven :O ? 
    lär ju va jobbigt som satan att vara gravid om man har så trasig rygg att man är 100% sjukskriven !

• jashrinah
    LinneaJosie skrev 2013-02-20 19:24:19 följande:

Men lägg av. Det är lika lite en katastrof att samsova som det är att inte göra det.
  • jashrinah
    sirisdotter skrev 2013-02-21 01:33:59 följande:
    Är man ordentligt berusad lär det vara risk för babyn att samsova,  risk att man sover så tungt att man råkar lägga sig ovarsamt över babyn.   Är det vad du är rädd för?   Inget annat lär vara  skadligt  för barnet.
    jag har en förmåga att röra mig extremt mycket i sömnen , och kan sparkas och knuffa bort andra , min sambo har blivit ned knuffad (läs sparkad) och fått armbågar i ansiktet (har slagit ut tänder på han i sömnen) alldeles för många gånger för att jag ska våga sova med en bebis i sängen !  

Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???