Missmli skrev 2013-02-20 19:13:28 följande:
Sen detta med erat "samsov" är ni seriösa med att ni vill lära era barn att sova i mammas och pappas säng ? Inte bra! Lägger man barnet i ens egna säng är det av lathet för man inte orkar gå upp när barnet vaknar på natten. Jg vill inte att mitt barn ska ha svårt att sova i egen säng sen när den blir 1 och uppåt för man varit så dom och skämt bort barnet med att sova i samma säng. Närhet och kärlek Hinner man ge sitt barn ändå.
Självklart är det p.g.a. "lathet". Det är tillräckligt uttröttande att vara nybliven förälder, varför ska man inte få unna sig att sova gott om nätterna (alla sover inte gott av samsovning, men de som väljer detta frivilligt gör förmodligen det)? Alla barn somnar och sover inte gott i sin egen säng, även om man kämpar i flera månader med sömnen.
Jag såg inga problem med att samsova vidare med min 1-åring. Sen när han blev äldre somnade han i sin egen säng och kom in till oss själv framåt morgonkvisten (4-5). Vi vaknade knappt av att han kröp ner i sängen.
Nu är han 7 år och sover sen några år tillbaka alldeles förträffligt bra i sin egen säng i sitt eget rum.