• Missmli

Babyutrustning vid Socbidrag???

Låter som de vore jag själv som skrev :) är i precis samma situation :) skriv gärna pm om du vill prata :)

• Missmli

Nu hade jag ej läst i tråden , så tar delvis tillbaka de jag skrev innan. Givet tycker jag man behöver skötbord, säng, vagn, bilstol. Men inga problem med att köpa detta begagnat då de oftast inte används under så lång tid och man kan hitta riktigt fina saker :) så ska man ju själv inte ha de så länge :) barn växer fort första året eller hur :)

• Missmli

Sen detta med erat "samsov" är ni seriösa med att ni vill lära era barn att sova i mammas och pappas säng ? Inte bra! Lägger man barnet i ens egna säng är det av lathet för man inte orkar gå upp när barnet vaknar på natten. Jg vill inte att mitt barn ska ha svårt att sova i egen säng sen när den blir 1 och uppåt för man varit så dom och skämt bort barnet med att sova i samma säng. Närhet och kärlek Hinner man ge sitt barn ändå.

• Missmli

Men snälla varför ska man ha ungen sovandes i sin säng för när den kan sova i egen säng precis bredvid ? De där är bara trams enligt mig, att barnet gråter när den ej får sova i er säng är för att ni lärt dom de, på bb lägger dom
    Barnet i eran säng då? Nää den sover bredvid i en egen "säng"

Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???