Inlägg från: Anonym (ok..?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ok..?)

Babyutrustning vid Socbidrag???

Anonym skrev 2013-02-19 14:42:47 följande:
    Beg säng och sängkläder? :(.. Seriöst?

Får väl ansöka om kreditkort om det ej räcker.
    Jag hoppas du skämtar. Varför i hela friden skulle det inte duga med begagnat? 
  • Anonym (ok..?)

TS 

1. Det är inte ofräscht med tvättade sängkläder. Kör de i 60 grader så ska du se!

2. Byt blöja på sängen, på en handduk. Vi köpte ett skötbord som blev använt i ungefär 3 månader, sen har det bara stått.

3. Det är nog inte rätt tid för dig att vara bortskämd. Det handlar inte om prylar, det handlar om ett barn. Barnet kräver inte en ny säng, barnet kräver inte att ligga på just ett skötbord. Barnet kräver 100% omsorg av dig.  

• Anonym (ok..?)

Jag måste fråga, av ren nyfikenhet: Tänker du köpa NY vagn också?

• Anonym (ok..?)

Det är en sak att få försörjningsstöd som det idag heter, och en sak att vara otacksam och bortskämd. Så det så.

• Anonym (ok..?)
    Missmli skrev 2013-02-20 19:13:28 följande:
    Sen detta med erat "samsov" är ni seriösa med att ni vill lära era barn att sova i mammas och pappas säng ? Inte bra! Lägger man barnet i ens egna säng är det av lathet för man inte orkar gå upp när barnet vaknar på natten. Jg vill inte att mitt barn ska ha svårt att sova i egen säng sen när den blir 1 och uppåt för man varit så dom och skämt bort barnet med att sova i samma säng. Närhet och kärlek Hinner man ge sitt barn ändå.
    Vi samsover pga närhet, trygghet och för att amningen fungerar bättre. Vänta tills du har fått barn med att uttala dig.
  • Anonym (ok..?)
    Froststar skrev 2013-02-21 23:25:19 följande:
    Ja, enbart bidrag. Det är nästan så man önskar sig att ingen jobbat, alt. jobbat svart för att få det här vansinniga och vidriga bidrags- och skattesystemet att braka ihop. Sedan kan man bygga upp landet på nytt, med ny inställning. Ingen kan få bidrag om det inte finns något att få. Folk kommer att behöva ta till en märklig och unik lösning, nämligen att arbeta och betala för sig själva. Ja, jag vet, en väldigt kontroversiell ide att folks första tanke skulle vara "hur kan jag tjäna ihop pengar till det här" istället för "låt mig se vilka 20 bidrag av alla hundratals jag kan få om jag ska göra det hät".

Driver du? Jag gissar att du aldrig i ditt liv har varit utan inkomst, kanske rent av aldrig varit arbetslös? Och har du det så har du garanterat fått hjälp av din familj. Nu är det så att vissa inte har familj att förlita sig på, det kryllar inte av jobb. Ska vi ta bort bidrag och låta dessa personer gå på gatan för att försörja sin familj? Skäms! Vet hut!
  • Anonym (ok..?)
    Misantrop skrev 2013-02-22 10:24:02 följande:
    Alltid denna meningslösa parallell med att man själv aldrig varit arbetslös eller att man borde få smaka på att bli sjuk. Poängen är at vi har ett välfärdssystem som ska vara en sista utväg när allting annat fallerar. Så har det en gång varit, det bar en emot att söka hjälp, det var genant att stå med mössan i hand och behöva söka hjälp från samhället. Idag har det blivit en försörjning lika god som någon annan för många. man sitter dessutom och klagar på att man får för lite pengar trots att man har lägenhet, leksaker, playstation, kan resa osv. Folk gör allt i sin makt för att få mer bidrag så som att separera på pappret, skriva sig på olika adresser osv. med bakgrund av det kan jag få förstå önskan att samhället ska rasa ihop så att dessa människor förstår att någon faktiskt betalar dessa pengar till dem och att det inte är en bottenlös skattkista som man kan fiffla till sig så stor del man bara kan av. 

Problemet är att de som verkligen behöver hjälp blir straffade om bidrag blir lägre/försvinner. Det är inte värt att få stopp på de som fuskar om de oskyldiga dras med.
Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???