Inlägg från: Anonym (j) |Visa alla inlägg
  • Anonym (j)

Babyutrustning vid Socbidrag???

Anonym skrev 2013-02-19 23:51:28 följande:
    TS Man ska bara knipa igen å vara jävligt tacksam för vad vi skattebetalare ofrivilligt måste ge bort . Lever man som beroende av ANDRAS pengar ska man nöja sig med det lilla man får. Inte ens jag som går upp 05:10 varje morgon har råd att köpa allting nytt, och jag är dessutom smart nog att tänka på min ekonomi, miljön och framtiden. det borde du också göra.I detta land har socialbidragstagarna det oförskämt bra, kanske är därför ni är så bortskämda
    pröva leva på ekonomiskt bistånd några månader så får vi se hur oförskämt bra du kommer tycka att det är!

och även starta helt från början med det utan möbler, utan NÅNTING. du kommer få ca 2000 kronor som ska räcka till ett helt hushåll. alltså möbler, husgeråd , handdukar etc.
    Så får vi se om du känner att du har det oförskämt bra :)  
  • Anonym (j)
    Anonym skrev 2013-02-20 11:57:37 följande:
    I Söderhamn gäller detta:

Kostnad för spädbarnsutrustning, som accepteras vidbiståndsbedömningen:
    •  Säng med sängkläder och andra tillbehör 950:-
    •  Skötbädd med tillbehör  150:-
    •  Bärsele  300:-
    •  Barnvagn med tillbehör  1.500:-
    •  Utrustning för bad  100:-
    •  Sittvagn  800:-
    •  Bilbarnstol  500:-
    •  Barnstol  150:-
    OBS! Kan behovet tillgodoses till en lägre kostnad ska denna ingå i biståndsbedömningen.

Så mycket mer än den summan får du knappast från soc.
    Jaha, kläder då? Ska bebisen vara naken första tiden eller? Eller är det meningen att man ska springa ut nyförlöst då första barnbidraget kommit och köpa alla kläder som behövs? 
  • Anonym (j)
    Anonym skrev 2013-02-20 12:29:03 följande:
    Man får väl köpa ett startpaket för en billig peng på Tradera eller under klädbytardagar?
    Ja men var ska de pengarna komma ifrån om det inte ingår i normen ? 
  • Anonym (j)
    sirisdotter skrev 2013-02-21 00:51:07 följande:
    Visst är det en egendomlig formulering;  föräldrarna ska inte bo ihop på grund ac soc´s  regler!   Är mannen grovt kriminell?   Har han misshandlat tidigare barn så att soc.  redan nu bestämt att ts  kommande barn inte får bo med sin pappa,  har soc deklarererat  att soc i så fall kommer att omhänderta barnet direkt??
    hon syftar på att i såna fall får hon inga pengar alls av soc, eftersom hennes kille då kommer anses skyldig att försörja henne med när de lever som sambos. Det kommer väl helt enkelt inte gå ihop för dem då.
  • Anonym (j)
    sirisdotter skrev 2013-02-21 01:04:52 följande:
    Ok,  du känner ts?
    nej men jag vet att det är så eftersom jag själv har den erfarenheten. Du kan ju fundera vilket som känns mest logiskt : att ts pojkvän är kriminell och medlem i hells angels eller att han då blir försörjningsskyldig och de inte har råd med det som behövs. 
    Men det är ju bra att du har fantasi! 
Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???