Misantrop skrev 2013-02-21 14:39:38 följande:
Jasså är du här igen. :)
Jo man blir rätt trött när man pedagogiskt förklarar för alla blödande hjärtan i tråden att TS själv skriver att hon tycker det är jobbigt att man får så lite pengar så man måste mygla lite. Men folk bara fortsätter bräka om hur de minsann vill att jag också ska bli sjuk eller arbetslös så jag får veta hur jobbigt det är.
De begriper aldrig att många väljer att vara arbetslösa och gå på bidrag för att det är bekvämt och att man utan skrupler fifflar till sig extra bidrag. Trots det så tycker en del synd om TS och tycker samhället blivit kallt. Man vet inte om man ska skratta eller gråta.
Ja, jag brukar lyckas hitta trådar som handlar om parasiterande. Fast det kräver inget detektivarbete, halva FL är fyllt av dem
Tja, om de inte ens kan läsa det som TS så stolt skriver som uppdatering i TS är det inte mycket att argumentera emot. Det är kanske så att hjärnan blir lite svampig sådär om man inte arbetar och är tvungen att använda huvudet. Det verkar bli så illa att inte ens skriven text, svart på vitt, hjälper.
Håller med, man vet verkligen inte om man ska skratta eller gråta. Tragiskt är det i vilket fall som