Froststar skrev 2013-02-21 15:39:18 följande:
Han arbetar, hon vill inte flytta ihop med honom för att hon ska kunna få pengar av staten. Det är fusk och mygel. Lika oacceptabelt som att politiker eller andra utnyttjar skattemedel. Här har vi ett lysande exempel på någon som inte är mogen att få barn, kan inte ens föregå med gott exempel. Fint moralisk förebild, både hon och fadern. Bara en sådan fråga "vad har ni fått för ersättning för ert barn" borde kvalificera till omedelbart omhändertagande av barnet, för barnets bästa. Med ett barn följer utgifter och ansvar, inte ersättning och flum.
Oj..nu börjar du disskutera omhändertagande med lvu på ett barn för att modern i agerar enligt din moral. Vad är moral? Jag tror att folk i dagens läge är desperata på extra medel. Jag kan tala om att om det visar sig att hennes kille har inkomst så kommer hon inte undan. Då får hon säga att hon inte vet vem fadern är, utan förneka hans existens. Det kommer nog inte funka i längden och hon gräver sin egna grop genom att bli avstängd från socialen bland annat. Nej, jag tycker inte att det är ok att mygla sig till pengar. Jag tycker inye att det är okej att skrika lvu heller genom att basera ts ogenomförda tankegångar på hennes roll som blivande mamma. Det säger ingenting om hur hon kommer att bli som mamma. Ts är antagligen desperat