Inlägg från: Pippilångstrump |Visa alla inlägg
  • Pippilångstrump

Babyutrustning vid Socbidrag???

Nu har jag inte läst tråden. Har två barn från när jag studerade och vi hade låg inkomst tillsammans. Sedan har jag en bebis nu och vi föräldrar har bra lön båda två och ett bra sparkonto. Men vi har inte allt av det du raddar upp.

Mitt bästa tips. Köp saker då behovet finns. Inte innan dess. Tex skötbord och säng.

Vi har en skötbädd på två byråsar. Spjälsäng har vi inte, den kan du ju ifs köpa beg men madrass bör du köpa ny eller köpa av någon du känner som du vet inte förvarats på vinden eller i förråd.
    I början om du promt måste ha en vagn kan du testa om bebisen vill sova däri på natten också.

Sedan hitta begagnat.

Vår bebis är 5 v och vi använder.
    Skötbädd
    Tygblöjor och tvättlappar
    En ullfilt och 2 bomulls
    En kudde i sängen
    En elastisk bärsjal + bärskydd nu på vintern
    Ett set mormor stickade ullkläder och mössa
    Lite kläder
    Babyskydd då vi har bil och använder den.

Sedan minimalt i babysitter och babygym.

Sedan har vi en barnvagn som luftades 2 gånger och då med bebis i ungefär 10 min totalt sedan åkte maten i vagnen och bebis på pappa.

Vi har blandat nytt och beg och av det ovan hade jag om jag hade det tajt bara velat köpa en ny kudde av samma anledning som med madrass.

Ibland tror jag det blir viktigare att ha massa saker till sina barn ju mindre pengar man har. Men det är inte mycket man behöver.

Svar på tråden Babyutrustning vid Socbidrag???