Babyutrustning vid Socbidrag???
Tealhawk skrev 2013-02-20 10:08:43 följande:
En vagn har alldeles för tunn madrass för att användas som huvudsäng. Även bebisar kan få ryggont. Säng kan man få för 300-500 kr inkl, madrass på blocket. Sedan kan jag lova att bebisen inte bryr sig ett smack om det är en gammal vit ikeasäng eller senaste brio i äkta mahogny med sniderier på gaveln.Däremot bra att du upplyser om NTF:s babyskyddsuthyrning. Vi hyrde också där. Kostade 800 kr här, men mycket bättre än att köpa för dubbla pengen när det ändå bara används i max 9 mån.Har jag förvisso aldrig hört, och tvivlar starkt på det dessutom... Madrassen som var med i den barnvagn vi köpte var ganska tjock - inte tunnare än den billigaste ikea-madrassen. Utöver det la vi en tillklippt bit liggunderlag under madrassen, för att minska kylning nedifrån, och eftersom jag tyckte det verkade väldigt otäckt att ligga mot plastad frotte så köpte jag även ett billigt madrassöverdrag (typ som en bäddmadrass) som jag sydde om till flera utbytbara och tvättbara vagnilägg... Kanske svårt för TS dock, om hon inte har tillgång till symaskin... Kanske värt att satsa på en begagnad symaskin, som del av babyutrustning?