giggle skrev 2013-02-19 15:57:51 följande:
Jag opererade bort cellförändringar för 6 år sen och tog bort en ganska ordentlig bit av tappen. Det gör troligen att min livmodertapp är försvagad.
Jag kan inte påstå att jag känt av några sammandragningar direkt men däremot massa stickningar och känningar i tappen.
Jo jag räknar med att det inte blir en så aktiv graviditet detta och det sörjer jag faktiskt. Men det viktiga är ju bara att jag förhoppningsvis får min bebis.
Jag har fått progesteronvagiatorer, är det dem du tänker på?
Är du sjukskriven nu? Hur ofta går du på kontroller?
Aha okej... Jo kanske är därför. Är det bra nu? Med cellförändringarna inga förändringar?!
Ja du har så rätt, att få sin bebis är viktigast o att man går prick 40veckor...
Progesteronvagiatorer... jag tror det kan vara dem... men de hade ett annat namn när jag blev tipsad om dem.. men det finns kanske olika?
Jag är inte sjukskriven ännu men jag kommer bli längre fram.. Jobbar inom vården där det är endel stress o tunga lyft o med min historia så kommer jag nog som sagt bli det... Men när vet jag inte, men jag kommer nog önska att det blir efter fulla 23veckor...
Jag ska tacka nej till massa kontroller då jag med de andra barnen gjort en kontroll varannan vecka efter v.23.. tror livmodertappen sköter sig bättre om den inte blir "rörd" för ofta..
OM nu inte det skulle vara något som skiljer sig från alla de andra graviditeterna dvs, då får jag se om undersökningarna kanske måste ske regelbundet ändå...