PolyPond skrev 2013-02-19 18:58:50 följande:
Vilken typ av män är det egentligen som "tar sig" en fru från Thailand? Nu tänker jag främst på dem som faktiskt söker först och senare åker dit, än de som blivit kära utan att ha haft den avsikten.
Jag känner bara en som faktiskt haft sådana planer och han är faktiskt väldigt lik snubben i '28 grader i februari': Medelålders, överviktig, tafatt när det gäller relationer i allmänhet och till kvinnor i synnerhet, jobbat på "fabriken" hela livet...
Min pappa är en sådan, så jag vet! Under hela min uppväxt har jag omgivits av sådana gubbar, eftersom min thailändska mor och min svenska far sett det som ett mycket bra sätt att tjäna pengar på dem och låta min mors "kusiner" (tror inte att de någonsin var kusiner) komma till Sverige och träffa gamla enstöriga, socialt förlamade män. Den yngsta tjejen var 19 när hon kom hit. Gubben hon fick nöja sig med var 75.
Som barn förstod jag såklart aldrig att mina föräldrar bedrev något olagligt, äckligt och skamligt. Ser ju mina föräldrar med vuxna, klarare ögon idag och ser hur patetisk min far är. Som ett barn, total avsaknad social kompetens och jävligt tafatt. Han har haft tjejer, svenska tjejer (han hatar utländska och invandrare), men är en riktigt sorglig figur, en halvlökig rödflammig gubbe med stor näsa och ölbula, lastbilschaufför såklart, med en tom umgängesskara som enbart består av lika sorgliga halvfeta gubbar med yngre thailändskor.
Här får man skämmas över sitt ursprung! Har en sambo som ser mig för den jag är åtminstone och inte något bortskämt godisbarn med en thailändsk mor och svensk gubbe till far.