• Anonym (Arg!)

H&M vägrar ta emot trasiga kläder -

JAg har köpt FLERA leggings och träningsbyxor på H&M - Dessa får nästan utan undantag hål i grenen - sömmen i låret efter bara någon månad eller två - Ibland har jag gått tillbaka med dem och fått nya - utan kvitto - Men nu går det inte längre - Senast fick jag bytt ett par svarta träningsbyxor mot ett par likadana som fick hål efter 2 veckor!°

Jag köper rätt storlek men har lite tjocka lår - Oavsett - Jag köper rätt storlek -

Nu vägrar butiken ta tillbaka mina byxor utan kvitto - De var superotrevliga och trätte och bråkade med mig och när jag kontaktade H&M via mail menade dem på att de inte behöver ta tillbaka sina egna varor utan kvitto - Detta trots att det STÅR H&M i kläderna - Och jag menar - Det är ju rätt tydligt att denna modell tex inte är mer än två år gammal - Sånt kan ju dem se - 

Jag är pissförbannad och undrar hur jag kan gå vidare? Jag har ett par byxor fortfarande hemma, men bara i år har jag slängt nästan 10°!!!!! par leggins med samma jädrans hål - 

Jag har förstås slutat handla på H&M - Men jag vill ändå kunna reklamera mina skitbyxor - Hjälp! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-19 19:08
    Ok - INGA fler kommentarer om att jag ska sluta handla på H&M eller börja spara kvitton - INTE relevant - Nu är det så här - Jag har kläderna hemma och ska ju ha rätt att reklamera dem enligt SVENSK LAG - Jag vill gärna att människor som har koll på konsumentlagen svarar - INGA PÅHOPP TACK!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-19 19:33
    Nästan ingen här förmår svara på min faktiska fråga- Tack till er som faktiskt gjort det - Till er som påstår att jag är för tjock för att handla på H&M borde googla Egoinas lår som går ihop kampanj -

Live and learn

• Svar på tråden H&M vägrar ta emot trasiga kläder -
  • silhuett

Men varför sparar du inte kvittona om du vet att det finns risk för att de går sönder? Jag sparar alla mina klädkvitton (bortsett från underkläder) i minst 1 år.

• Pastell1983

Varför har du fortsatt att handla när du vet hur kvaliteten är?

• Myysan

konsument ombudsmannen kan gå in och läsa vad det står där..

• Anonym (va?)

Va?  Menar du att HM ska betala tbk . pengar till dig för 2 mån. gamla leggings och dessutom UTAN kvitto? 

• Anonym (Arg!)

Jag startade inte tråden för att svara på varför jag inte sparat kvittona - Jag har ju uppenbarligen inte gjort det - Dessutom har jag aldrig behövt det förut - H&M skriver i sitt brev att detta är en ny policy typ - 

Det är väl inte relevant heller att ifrågasätta varför jag fortsatt handla? Nu har jag uppenbarligen det och nu vill jag reklamera mina varor som jag har RÄTT till - Och frågan är - HUR går jag vidare? 

• Anonym (Arg!)
    Anonym (va?) skrev 2013-02-19 19:02:07 följande:
    Va?  Menar du att HM ska betala tbk . pengar till dig för 2 mån. gamla leggings och dessutom UTAN kvitto? 
    Eh - Ja - Eftersom att kläder ska hålla 2 år! 
  • Anonym (Arg!)

Kan jag snälla få svar ifrån de som faktiskt vet HUR det fungerar?

• silhuett
    Anonym (Arg!) skrev 2013-02-19 19:03:29 följande:
    Jag startade inte tråden för att svara på varför jag inte sparat kvittona - Jag har ju uppenbarligen inte gjort det - Dessutom har jag aldrig behövt det förut - H&M skriver i sitt brev att detta är en ny policy typ - 

Det är väl inte relevant heller att ifrågasätta varför jag fortsatt handla? Nu har jag uppenbarligen det och nu vill jag reklamera mina varor som jag har RÄTT till - Och frågan är - HUR går jag vidare? 
    Ring konsumentverket. Om de anser att du har rätt kan de i sin tur ringa upp H&M. Affärer/företag brukar sluta tjafsa när de blir uppringda av konsumentverket, är min erfarenhet.
Svar på tråden H&M vägrar ta emot trasiga kläder -