snart 4 skrev 2013-02-20 13:32:56 följande:
Nu är det så att jag älskar min skogskatt och vill ha en kull på henne. Fattar inte hur du kan bli så förbannad !!!!
Jag kan berätta varför jag blir förbannad. Jag sliter häcken av mig för att rädda så många hemlösa katter som möjligt, alla mina pengar och tid går åt för att göra livet så bra som möjligt för dessa utslängda oönskade stackars katterna. Huskattsmarknaden är mättad sedan väldigt lång tid tillbaka och därför har dessa inget värde alls eftersom det är så lätt att få tag i. De ska helst bara kosta en hundring och sedan ingenting mer, få Friskis till mat, ingen försäkring vaccinering, idmärkning eller kastrering. För att sedan när man ledsnar antingen slänga ut eller avliva.
Och skogkatt har du ingen för då hade du vetat att det heter skogkatt och inte skogskatt. En katt utan stamtavla är en HUSKATT. Tröttsamt att höra detta om och om igen, folk som har en långhårig katt tror att det är en raskatt...suck!
Sist men inte minst, låter du katten gå ut själv med p-piller så finns risken att alla katter i området sätter på din katt och hon blir dräktig i alldeles för tidig ålder med risk för att hon dör vid en förlossning. P-piller stoppar endast löp men ej dräktighet då katter får ägglosning ändå vid parning och en pilsk hane parar sig vare sig honan löper eller ej och hon kan även bli smittad av diverse sjukdomar från hanen Från första p-pillret så ökar även risken drastiskt för juvertumörer