Inlägg från: Dompans mamma |Visa alla inlägg
  • Dompans mamma

Hyperemesis

Jag lider också av Hyperemesis. Varit helt sängliggande i 7 veckor. Håller på att bli tokig!! Hade detta när jag väntade sonen också. I 9 månader. Sista gången jag kräktes var när han var 5 dagar. Fick ingen hjälp då. Men har fått det nu. Både med 4 mediciner och dropp. Hoppas att medicinerna gör att det ger sig tidigare denna gången!! Efter att ha varit helt liggande så länge nu är jag förvånad att jag inte fått någon blodpropp. Är min största fasa!

• Dompans mamma
    knytet nr 2 skrev 2013-04-12 09:18:54 följande:
    Blääää blir ingen igångsättning idag :( förlossningen har fullt så vi får vänta till imorgon. Och hoppas det finns plats då istället... Känns surt då jag hunnit laddat för idag men bara att ta det som det kommer. Ska vila hela dagen idag o hålla tummarna för imorgon istället!

knytet nr 2 skrev 2013-04-12 09:18:54 följande:
    Blääää blir ingen igångsättning idag :( förlossningen har fullt så vi får vänta till imorgon. Och hoppas det finns plats då istället... Känns surt då jag hunnit laddat för idag men bara att ta det som det kommer. Ska vila hela dagen idag o hålla tummarna för imorgon istället!

Vad tråkigt. Hoppas det sker i morgon då. Lycka till!!!
  • Dompans mamma
    Arwen77 skrev 2013-04-12 09:26:40 följande:
    Heeej Dompans mamma välkommen hit nu kan vi snacka här istället

Arwen77 skrev 2013-04-12 09:26:40 följande:
    Heeej Dompans mamma välkommen hit nu kan vi snacka här istället

Haga. Ja. Tackar! :) Härligt att se att flera mår piss. Hihi. Är det någob mer här som fått problen med hjärtat? Fått otroligt låg puls till och från. Pga att kroppen inte orkar mer.
  • Dompans mamma
    cii skrev 2013-04-12 11:21:14 följande:
    Det gick inte vägen här. MA. Fick dock stora problem med Takykardi (hjärtat) och ryggen var helt förstörd!! Aldrig varit så dålig som då. Går på cytotec-behandling nu. Omgång 2 då allt inte kommit ut :( Helt sjukt att säga att det är en lättnad. :( Jag kommer börja med preventivmedel för att sedan göra en vårdplan med BM innan vi ens tänker tanken på detta igen! Som det känns nu är jag sååå lycklig för dem två vi har att jag tvekar till en till. Det behöver ju inte bli lika illa, men man vet ju aldrig.

cii skrev 2013-04-12 11:21:14 följande:
    Det gick inte vägen här. MA. Fick dock stora problem med Takykardi (hjärtat) och ryggen var helt förstörd!! Aldrig varit så dålig som då. Går på cytotec-behandling nu. Omgång 2 då allt inte kommit ut :( Helt sjukt att säga att det är en lättnad. :( Jag kommer börja med preventivmedel för att sedan göra en vårdplan med BM innan vi ens tänker tanken på detta igen! Som det känns nu är jag sååå lycklig för dem två vi har att jag tvekar till en till. Det behöver ju inte bli lika illa, men man vet ju aldrig.

Beklagar! Vilken vecka var du i? Har också fått problem med hjärtat. Dubbelslag, hoppar över slag och väldigt låg puls. Vad hände med ditt hjärta? Påverkade det att du fick MA?
  • Dompans mamma
    som en sol skrev 2013-04-12 16:10:00 följande:
    Dompans mamma: vad har du fått för mediciner och vilka doser?

som en sol skrev 2013-04-12 16:10:00 följande:
    Dompans mamma: vad har du fått för mediciner och vilka doser?

Jag äter Lergigan Comp. Gått ner från 7 om dagen till 2 Lergigan äter jag 1 på kvällen. Dess två får jag öka dosen på efter behov. Primperan 3 ggr/dag. Vågar inte ta dessa mer än 1 när för att jag ska kunna ta mig till MVC. Pyridoxin Recip. (B6)
  • Dompans mamma

Det du skrivet är precis vad jag upplevde 2002-2003 då jag väntade sonen och jag genomgår samma elände igen nu. Förlossningen med sonen slutade också med kraftig sfinkterruptur. Fick ingen hjälp alls under de 9 långa månaderna jag väntade sonen. Slutade kräkas när han var 5 dagar gammal. Nu äter jag 4 mediciner och har varit helt sängliggande och orörlig i 7 veckor. Jag är bara i v. 14 och vet inte hur min kropp kommer klars detta. Hjärtat har börjat säga ifrån. Det är så fruktabsvärt att inte kunna njuta en enda sekund av den tid som skall vara den mest värdefulla tiden i en kvinnas liv!

• Dompans mamma
    Arwen77 skrev 2013-04-13 18:34:45 följande:
    Usch, nu är jag på gynakuten med värk och blödning håll tummarna för mig!

Arwen77 skrev 2013-04-13 18:34:45 följande:
    Usch, nu är jag på gynakuten med värk och blödning håll tummarna för mig!

Åh! Håller tummarna! Min blödning kpm tillbaka idag. :/ Tror den uppstår när livmodern växer. Tänker på dig!!!
  • Dompans mamma
    Arwen77 skrev 2013-04-14 12:06:45 följande:
    Tack alla! Jag har tydligen en lågt liggande moderkaka som kan blöda lätt, sen hade jag svampinfektion. Så det gick bra

Arwen77 skrev 2013-04-14 12:06:45 följande:
    Tack alla! Jag har tydligen en lågt liggande moderkaka som kan blöda lätt, sen hade jag svampinfektion. Så det gick bra

Åh! Nu släppte en tung sten inom mig. Underbart att höra! Som jag misstänkte! Har också lågt liggande moderkaka. Och den släpper i kanterna nu när livmodern växer så mycket. Känner när den växer denna vecka och är mog dörför jag blöder nu.
  • Dompans mamma

Som en sol: Nej, det har jag inte gjort. Kan man få dropp hemma utan ketoner i urinen? Har börjat typ, flagna på kroppen. Är otroligt torr på vissa ställen. Ska prata med min läkare i morgon. Arwen77: Jag är för svag för att ta mig till datorn idag, så kan inte inboxa dig:/ Gör det i morgon när jag är fullproppad av medicin så jag kan ta mig till läkaren. Den brukar hålla i sig länge. Då kan jag passa på att vara social.

• Dompans mamma
    Arwen77 skrev 2013-04-14 18:40:07 följande:
    Dompan: gör så ska du till vårdcentralen? Jag ska ringa dit imorn och försöka få en tid för nytt sjukintyg.

Arwen77 skrev 2013-04-14 18:40:07 följande:
    Dompan: gör så ska du till vårdcentralen? Jag ska ringa dit imorn och försöka få en tid för nytt sjukintyg.

Nej. Ska till MVC. Har även en läkare där.
Svar på tråden Hyperemesis