• cii

Hyperemesis

Jag hade hoppats på att få slippa skriva denna meningen denna gången....
    Men får man vara med här?

Gravid med nr 3. Hypermesis de två andra gångerna.
    Barn 1 började det i vecka 5 - 20. Gick från 52 kg till 45 kg under den tiden.
    Barn 2 började det i vecka 9 - 30. Valde att inte väga mig.

Nu är jag gissningsvis i v 6-7 (har PCO och ingen mens).
    Illamåendet, värmevallningarna och det groteska salivflödet flög på mig igår.

• cii

Jag har använt lerigan, lerigan comp, rennie och åksjukeband tidigare med blandat resultat. ( och inlagd med dropp )

Denna gången har jag börjat med proviva blåbär (har superlågt hb) och tillskottstabletter med B-vitamin. Även Samarin och Rennie vid behov.

• cii

Tack tack!

Jo barn nr 2 är ett otroligt välkommet hoppsan ;) Jag sa redan efter första barnet att det inte blir fler!
    Men nu är minsta snart 4 år och jag trodde man hade förträngt det mesta......

Just nu äter jag var 2-3:e timme för att det inte ska gå överstyr. Märker direkt att jag blir skakig och darrig när det gått för länge emellan. Korvbröd med smör är en lättsam "få-ner-i-magen-snabbt" variant, och ett glas samarin..

Jag är glad för att jag är mer påläst denna gången och kommer att kräva mycket mer än vad jag gjort tidigare när jag mått som sämst. 
    När jag ringde för inskrivning för ett par veckor sedan så fick jag rådet att testa postafen =D Jag kunde inte låta bli att skratta i telefonen. Hihi :D 

• cii

Mitt i natten och mår i skrivande stund SKIT! Svider/pirrar/gör ont i magen. Värmevallningarn som kryper längsryggraden samtidigt som man kämpar med att svälja undan allt saliv för kräkan är så nära!!
    Jag dör en smula och tankarna går: Är det värt det? Har ju två underbara barn redan. Ska dem behöva bli lidandes? :(

• cii

Mitt i natten och mår i skrivande stund SKIT! Svider/pirrar/gör ont i magen. Värmevallningarn som kryper längsryggraden samtidigt som man kämpar med att svälja undan allt saliv för kräkan är så nära!!
    Jag dör en smula och tankarna går: Är det värt det? Har ju två underbara barn redan. Ska dem behöva bli lidandes? :(

• cii

Visst är det förnedrande. Sambon som var så glad är numera inåtvänd. Tycker inte alls att det är lika roligt längre, och barmen tycker säkert att jag är tråkigast i världen!
    Vi har inte berättat för någon ännu men det blir väl idag. Svärisarna kommer sen.
    Sjukvården var sådär. Jag minns knappt vad de erbjudit då större delen av graviditeterna var en enda stor dimma :(

• cii

Jag vet inte vart jag ska vända mig för att få tabletter utskrivna. Ska inte träffa BM förrens den 11:e och läkaren den 12:e!
    Har nästan 9 mil till gynakuten så det är jag inte alls sugen på. Men märker ju att det börjar bli ohållbart.

• cii

Verkar - v 5,6,7 och 9 för mig.

Arwen - Ska hålla ut tills imorgon bitti och ringa min VC. Går privat och tycker han är väldigt lyhörd så det kanske går där. Problemet är att ta sig dit, till Apoteket och sen hem igen.
    Idag har varit en riktig skitdag. Konstant groteskt illamående sedan igår natt som inte lättat en minut! Inte sovit många timmar heller.

• cii

Nej fy fasen :( Lika ledsen som glad över att det finns fler i samma situation!
    Myggan - Vad är Amosyt?
    Sambon sköter allt här utan problem MEN saknar empati totalt. Trodde ändå han skulle ha mer (om inte full) förståelse för hur jag mår.. men icke.
    Han är mest ledsen över att vi har en resa bokad och betalad i Maj! Våran första resa överhuvudtaget under alla våra år.
    Och blir jag för dålig måste vi avboka den. Barnen ser ju fram emot detta enormt!

• cii

Äntligen pratat med läkaren. Samtidigt som morgonen spenderas på toagolvet :(
    Men det "roliga" var att hans fru hade hypermesis under sin graviditet berättade han. Så det var full förståelse där och inget krångel. Men recepten kunde jag inte hämta ut förrens först imorgon :(

Svar på tråden Hyperemesis