Hyperemesis
Hade en oxå en mardrömsgraviditet med första barnet. Spydde 5-6ggr om dagen ända fram till vecka 20. Spydde blod tillslut så det kändes som halsen skulle skära sönder. Känner så väl igen mig när jag läser att många känner sig ensamma och övergivna. Ingen som tar en på allvar på V.C. Tillslut fick jag talat med en kvinnlig läkare på telefon som skrev ut Primperan och t.o.m ringde hem några dagar senare och frågade hur jag mådde, men då hade det gått väldigt långt redan. (En arbetskamrat berättade hur läkaren som hon var hos hade skrattat åt henne när hon berättade hur hon mådde!)
Är i vecka 7 nu. Har mått illa sedan i lördags, men bara spytt en gång. Undrar om denna graviditet blir lika hemsk som den förra eller om den blir något lindrigare. Vad jag minns av förra så började illamåendet lite smygande för att sedan stegras. Har det varit likadant för er? Har lätt huvudvärk till och från oxå. Bävar över att behöva gå till jobbet på måndag. Kan inte tänka mig att man får lov att vara sjukskriven om man är i stånd till att ta sig ur sängen.