• greeneyes

Hyperemesis

Hej, hänger gärna på här. Väntar andra barnet (dotter född 2007 sedan tidigare relation) och har tyvärr fått hyperemesis denna gången också. Är i V5+5 bara, helt sjukskriven från igår.

• greeneyes

Hej tjejer! Här är en till med hyperemesis som äntligen börjar må bättre. Tror jag skrev nåt inlägg i början innan jag blev riktigt dålig.
    I v 12 och har märkt svag förbättring varje vecks sedan v 10 ungefär. Tror att det är mycket psykiskt också, vi tog oss till landstället och har varit där varannan helg. Miljöbytet hjälper att stå ut.
    Denna gång har enda sättet att hantera illamåendet varit att äta hela tiden, ofta onyttigheter tyvärr. Så jag har redan gått upp 10 kg, skitjobbigt :( borde vara glad att inte kräkas så mycket, men...
    Och det har bara varit en sak om dan som funkat, riktigt skumma grejer oftast haha.

Jag är fortfarande inte bra nog för att jobba, men funderar lite på hur ni ska göra. Hur snabbt kommer ni att gå tillbaka till jobbet?

Ang trötthet: för mig blev det magiskt bättre över en dag när jag var i v 11 tror jag, så håll ut! Tabletterna gör en ju trött också.

• greeneyes

Hej tjejer!
    Har inte orkat vara så aktiv här av förklarliga skäl. Är nu i v 17 och börjar må bättre. Vill börja jobba 50 % för att testa hur jag mår. Ska prata m läkaren imorgon men är orolig för att han ska propsa på heltid direkt, skulle verkligen inte fixa det.

Ni som börjat jobba, har ni börjat på deltid eller fullt direkt??

• greeneyes

Stina1982: tack för svaret!

Angående huvudvärk så är det tydligen vanligt att få det kring v 16 eller däromkring och ska enligt BM kunna bero på antingen järnbrist eller hormoner. (Lider själv av huvudvärk nu).

• greeneyes

Newbie: är du sjukskriven med läkarintyg så ska det inte påverka din SGI eller din FP, så var inte orolig!

• greeneyes

Newbie: jobbigt att du börjat må dåligt igen. Det kan ju faktiskt bero på att du jobbat för hårt, och isf kommer du nog att må bättre på semestern. Och glöm inte stödstrumpor!
    Obs! om du är sjukskriven under resan så måste dock FK godkänna resan i förväg, bara så att du vet!

Här är en till med diverse krämpor; foglossning och halsbränna bl.a. Brukar säga att jag inte är gjord för graviditet...

• greeneyes

Daxförnästa: välkommen hit. För mig var det mycket värre första graviditeten än denna, så det måste inte bli värre.
    Du slipper ju de värsta ingredienserna om du äter vanliga Lergigan istället för Leegigan comp, även om man blir lite tröttare av dem.

Svar på tråden Hyperemesis