• Tifastar

Hyperemesis

Newbie84 skrev 2013-09-05 12:18:53 följande:
    Tycker att primperan hjälpte något bättre i kombi med lergigan comp, tog supparna. Var lite jobbigt men de kräks man inte upp som Verkar skrev. Hur går det annars för er alla? Känner att det är tråkigt att jag nog inte kommer vara gravid fler gånger pga detta. Tänk om man inte tycker att det var värt besväret? Ni sim har barn sedan tidigare och mått så här, hur vågade ni bli gravida igen?

Jag är gravid med 3e barnet och har haft ett lika helvete alla gånger. Skiljer dock många år på mina barn o det är pga kräkandet o illamåendet. Barnen är 10 och 5 år samt bebbe i magen.
  • Tifastar

Jag har tetstat lergigan o primeran... Hjälper lite.

Har hört att ondansetron ska vara bra... Någon som testat ?

Är bara i v 12... Med mina andra två har jag spytt tiden ut så väntar inget mirakel nu heller.

• Tifastar
    Newbie84 skrev 2013-09-15 16:43:39 följande:
    Ville ha ondastenon men alla läktesta. ägrar att skriva ut det till mig tyvärr. Hoppas att du kan få det då! Primperan tog bort mina kräkningar, lergigan comp gör det lite bättre men då trycker jag i mig 8 st om dagen för effekt. Blir bara så less för tänk om ondastenon hade hjälpt eftersom det är en annan substans och jag hade kunnat haft det drägligt och kanske jobbat åtminstone halvtid.

Precis min tanke åxå. Synd att dom är snåla på att skriva ut det

Jag jobbar på sjukhus o skulle kunna sno där o testa... Dock är jag för ärlig för det hihi.
  • Tifastar
    Me2 skrev 2013-09-16 07:24:33 följande:
    Jag fick det utan problem den här gången, dock har jag två hyperemesis graviditeter bakom mig och eftersom jag redan testat allt innan så var det ok.
    Jag tycker att det fungerar klockrent ! Spyr inte så länge jag tar dem regelbundet, men mår dock fortfarande illa och magen kajkar ihop helt
    Tyvärr verkar det inte heller hjälpa för närings upptaget för även fast jag inte spyr den här gången så går jag inte upp i vikt Tappade några kilon i början innan jag fick Ondansetron och de har jag fortfarande inte tagit igen (v22 nu) är helt slut i kroppen och orkar verkligen inte mycket.  
    Oh fy :( 
    Detta är åxå min tredje gång. Jag testar o jobba halvtid men det är knappt att det går :(
    De dagar jag är ledig så spyr jag värre än värst. Ska kolla upp om jag kan få ondansetron. Har ju liksom du testat allt o lite till dom andra två gångerna.
    Håll ut du är såååå duktig :)  
  • Tifastar

Hur jobbar ni ? 
    Har inte jobbat alls förrens nu när jag ska testa 50%.
    Jobbar fulla dagar så blir 2-3 dagar i veckan. Känner mig
    yr o får lätt blodtrycksfall... ligger på 100/60 stadigt.

De dagar jag inte jobbar spyr jag värre än värst *suck*
    Men man är ju så jäkla rädd att f-kassan ska neka en
    sjukpenning :(
    Då står man ju där med räkningar upp till öronen och inga pengar.

• Tifastar
    Jenny78 skrev 2013-09-16 08:29:46 följande:
    Ondansetron har verkligen hjälpt mig, känns väldigt orättvist att inte alla får testa beroende på var man bor. Lergigan hjälpte inte mig ett dugg, kunde lika gärna ätit sockerpiller. Blev inlagd i vecka 16 och då hade jag ätit lergigan i åtta veckor utan någon effekt. Nu är jag i vecka 32, mår fortfarande illa men med ondasetronen kan jag äta och får behålla maten.
    Låter drägligare än att kräkas även om illamåendet får en att bli helt slutkörd :( 
  • Tifastar

Less man blir att personal inte fattar att man kan ha illamående o kräkningar HELA graviditeten

Haft så med alla mina. Nu är jag i vecka 20 med nr tre o mår lika apa som dom andra gångerna.

• Tifastar
    Bianca1 skrev 2013-11-16 09:34:47 följande:
    Ja, man glömmer av det efter ett tag. Jag hade samma med dottern och sa: aldrig mer! Men sen gick tiden (5 år) och jag tänkte: så farligt var det väl inte? Sen blev jag gravid igen och OJ vad fort minnet kommer tillbaka! Nu säger jag samma igen: aldrig mer! Kanske "glömmer" om 5 år igen men jag kommer ju aldrig ha särskillt tätt bland åldrarna i syskonskaran om jag håller på så! :D

Jag gick upp 10 kg efter att jag fått dottern då jag åt och åt och åt! Men vilken känsla att kunna äta! Längtar igen! Dock inte till +10 kg till ;P

Undra om 5 år är "glöm tiden" haha. Jag har en flicka på 10 och en pojke på 5 + nu bebisen i magen. Mått lika ruttet varje gång o lovat mig själv att aldrig skaffa fler.

Är bara i v 22 än...
  • Tifastar
    Newbie84 skrev 2013-11-11 10:39:13 följande:
    I natt föddes vår lilla pojk, sjukt jobbigt då jag inte hade nåt i magen, spydde upp frukosten innan vi åkte in, spydde upp saften på förlossningen men har behållit macka osv som jag ätit efteråt :) mår lite illa men inte som innan och tror det är borta i morgon, underbart! Kämpa på ni som är kvar nu. En dag, vecka, månad i taget. Blir nog inga fler barn för mig, men värt detta underverk och är så glad att jag inte gjorde abort när det var som värst.

Stort grattis

Skönt att det äntligen är över för dig
  • Tifastar
    Bianca1 skrev 2013-11-16 10:06:33 följande:
    Haha ja så kan det nog vara! Har du mått sämre för varje gång eller ungefär lika?

Ungefär lika tycker jag.
  • Tifastar

Från v 5 tills barnet kom ut mådde jag illa o spydde med ettan o tvåan.

Är i vecka 22 nu o det har än så länge följt samma mönster.

• Tifastar

Tack o lov så fattade min läkare på VC vilken diagnos jag lider av :) 
    Men så är läkaren en kvinna åxå, så kanske därför. 

• Tifastar

Usch vad jobbigt Jag hade avstannat sf mått med en av mina... Men det tog fart veckan därpå igen.

Lycka till på tul. Ett helvete med evigt kränkande.

• Tifastar

Här håller jag på bli galen... Kräkningarna axar upp igen

Inget piller i världen hjälper.

Är väl så här eftersom jag "bara" har 3 månader kvar.

• Tifastar

Ja usch o fy inte är det lätt för oss kräkfior.

Det här är min 3e graviditet o den följer samma mönster. Kaos i början, lite lugnare i mitten o sen värre på slutet. Antar att kroppen vill vila mer på slutet kanske ?

• Tifastar
    angelfire5 skrev 2014-01-28 17:12:37 följande:
    Hur gör ni andra för att hålla uppe humöret? Jag känner mig väldigt slut efter allt illamående och näringsbrist. Nu har även foglossningen börjat göra riktigt ont och jag har dessutom en elak förkylning. Jag har så svårt att inte deppa ihop helt. Åtta veckor kvar känns som en evighet.

Här är en till med 8 veckor kvar.

Jag försöker ligga mycket o känna bebis rörelser vilket gör mig glad. Dock är det svårt att hålla humöret uppe. Jag umgås tex inte med folk för det orkar jag inte.
  • Tifastar

O jag sitter här för 3dje gången... Alla graviditet har vart lika = illamående tills bebis fötts. 34+3 nu.

Svar på tråden Hyperemesis