Inlägg från: Carolaiine |Visa alla inlägg
  • Carolaiine

Hyperemesis

Här har vi en till... Har varit inne för dropp ett par gånger. Sjukskriven på 100% och tar 3-4 lergigan comp om dagen. Trots det kräker jag ett par gånger om dagen och mår illa konstant.
    Är i v 10 idag, 9+0, och ber till högre makter varje dag att jag ska kunna behålla något litet iaf... Har testat allt känns det som. Potatismos i småsmåsmå portioner får stanna längst, men inte ofta jag får behålla det helt.
    Orkar snart inte mer. Ska på 30-års kalas hos svägerskan idag, de vet inget och jag försöker verkligen ta mig i kragen. Har inte fått behålla något idag så är yr och blekare än vanligt
    Skickar styrkekramar till alla er andra i samma sits!!

• Carolaiine

God Jul allesammans! Lyckades klara mig med 2 kräkningar igår, nytt personligt rekord... Hoppas ni andra har fått fira lite jul trots allt

• Carolaiine

Oj Tifaster, så "sent" i graviditeten...

Jag har fått Ondansetron nu, tar en på morgonen innan jag går upp, sen kör jag en Max två lergigan comp resten av dagen. Har varit kräkfri två dagar nu och vågar knappt hoppas...
    Dock känns det som att jag ska kräka av den där äckliga tabletten på morgonen. Den löser upp sig på tungan och "ska" smaka jordgubb... Tycker jag inte den gör, smakar bara "ämt".

Dick har jag sån förbannad huvudvärk varje em. Har tagit tabletten fyra mornar nu och huvudvärken kommer efter 4-5 timmar

Men håller tummarna för oss alla nu!!

• Carolaiine

Yes, här är förstoppningen ett faktum. Och huvudvärk från helvetet. Har så ont i huvudet så jag gråter. Har aldrig varit med om liknande. Och jag kräker bara upp laktulosen så förstoppningen blir inte bättre heller. Den här graviditeten tar kål på mig :'(

Suck. Om läkaren skriver ut det är det väl ok. Inte kul när andra går igång med det, man känner ju inte sig så glad över att behöva ta någon medicin alls. Blir ju inte bättre av allt tjat :-/

Svar på tråden Hyperemesis