• meatball100

Aktiviteter för bebisar i Stockholm?

Tycker det finns så få aktiviteter där man kan ta med riktigt små bebisar. Bor i Stockholm sedan en månad ungefär och har en 5 veckors liten baby Sarah. Vi var och gjorde handavtryck i keramiklera på www.thecreativityhouse.se  och det var skoj. Sedan har jag testat babysim http://www.babysim.se/ 

Men jag vill ha fler bra tips på aktiviteter i Stockholmsområdet från den som har ett sådant!

• Svar på tråden Aktiviteter för bebisar i Stockholm?
  • annakarin75

Öppna förskolan - där har de sångstunder som brukar vara bra. Annars vet jag inte om en 5 veckors är intresserad av så många aktiviteter egentligen? Min son är 4 månader och förutom att träffa andra mammor så har vi inte gjort nåt mer än babysim. Du har ju även en rätt stor risk för att dra hem sjukdomar, men om du vill hitta aktiviteter, så kolla barnistan.se
    Där listas allt som har med barn att göra, både butiker, fik och aktiviteter. 

Hoppas du hittar nåt!

• hannis

Har du skrivit fler trådar?

Jag tror jag svarade i en annan tråd men gör det igen.

En så liten bebis har inget som helst intresse av aktiviteter så jag tycker du skall passa på att göra saker som du själv tycker om att göra. När barnet sen blir större blir du liksom tvingad att barnanpassa din vardag och dina aktiviteter så passa på nu är mitt tips.

Tänk också på att en så liten bebis är väldigt ömtålig och RS- viruset härjar som värst därute just nu. Alltså rätt smart att hålla sig ifrån stora folkmassor och snoriga ungar på öppna förskolor osv.

• meatball100

Ja, öppna förskolan har jag aldrig gillat. På grund av att det känns så krystat att gå dit. Jag vill ha lugn och ro. Tack för tipsen.

• Surii

Jag tillbringade en eftermiddag på creativity house med mina båda pojkar och det var inte så himla dyrt.!! Vi fick måla på keramik för 55 kr och så välde vi något från deras keramiksortiment på hyllorna. Där fanns det keramik från 100 kr - allt möjligt och efter mycket tjat från lillpojken bestämde vi oss för att alla tre måla på monstersparbössor....Det blev mycket läckra och "skrämmer" nu alla gäster här hemma - till pojkarnas förtjusning.

Svar på tråden Aktiviteter för bebisar i Stockholm?