Inlägg från: MissHilde |Visa alla inlägg
  • MissHilde

    BF Sensommar 2013 Surahammar, Hallstahammar o Västerås!

    Jag är i vecka 14 nu.(13+4)

    Ja det är mycket tråkigt,  gäller bara att ta nya tag. detta är ju trots allt ett helt nytt barn och en helt ny graviditet, även om den förra ligger kvar i tankarna också.

    Jag mår fortfarande illa men det börjar ge sig lite grann, har mest att det molar och får som magknip då o då. men det antar jag är för att det växer där inne.

    Hur går det för dig utöver illamående o så? 

  • MissHilde

    Nämen fy vilka hemska människor. Att folk ens vågar bete sig så när det handlar om ett barn som är med i bilden. 
    Fy vad hemska. Hoppas du tacklar det bra iallafall tills vidare.
    Man vill ju inte ge dom någon förtur heller, med tanke på att dom beter sig på det sättet.
    men ändå vill man ju inte riskera att något händer med barnet.

    Finns det någon som du kan ta upp det fallet med?
    Så att dom kanske kan sluta upp med såna dumheter? 

  • MissHilde

    Usch vad tråkigt att höra!. 
    Och tråkigt att det låser sig i svanken.
    Jag har själv känt av lite i svanken men tänkte att det mest var för att man är trött o sover dåligt och blivit lite stel.

    Åh vad roligt att ni ska på ultraljud! :)
    Härligt att få se den lilla.
    vi var ju väldigt tidigt på ultraljud men nu går man bara och väntar på nästa. :D Skulle helst vilja gå varje dag! :)
    Hoppas det går bra för er.

    Ska ni ta reda på kön? :)

    Nej, inte ännu har vi köpt grejjor. har fått en spjälsäng som jag ska måla om men vill vara lite försiktig med att köpa än så länge.
    Har du/ni köpt nåt? 

  • MissHilde

    Jaa precis. Jag brukar kunna bli så nojjig och med tanke på missfallet i bagaget också så ville man bara veta att det men känner stämmer överens med vad som finns i magen! =)

     Jag är 50/50 på om kön. både vill jag veta  men ändå att det ska vara en överaskning vid födseln. 
    Om dom kan se på första ultraljudet så tar vi kanske reda på det, men tyckte att 4D ultraljudet var så dyrt, så får se sen hur vi resonerar! =)

    det blir ju att det kliar i fingrarna. mina föräldrar varnade mig för att köpa massa grejjor, jag tror att det kommer bli en hel del presenter sen när knodden kommer!  hehe!  

    Har magen börjat växa på dig? =) 

  • MissHilde

    Ja precis. Jag tror att om vi ser vid nästa UL så tar vi reda på det! :P Svårt att hålla sig! =) 
    Har fått tid nu iallafall, 3/4 =)

    Alltid kul att köpa sånt som man själv vill ha och som man tycker är fint! =)

    Vad roligt, ja lite mage har det blivit här också. men inte så att man ser gravid ut än. bara en själv o sambon som märker det tror jag än så länge! :P

    Vi har diskuterat sommaren lite grann. tror att vi mesta dels kommer vara hemma. med tanke på att man inte vill riskera nåt eller så. kanske tar några mindre utflykter, även om det vore skönt med en riktigt ordentlig sista minuten eller nåt! :P
    tror även det är skönt att vara hemma och få ordning allt.
    Sen vet man ju inte alls hur man mår heller, får ta det då!.
    hur har ni tänkt? vill ni åka iväg på nån längre resa?  

  • MissHilde

    Hoppas jag också! ;)
    Hade ni redan varit iväg på UL?

    Okej ja det gäller ju att känna efter hur man själv vill! =)

    För min del tror jag att jag bara kommer känna mig som en valross och vara i vägen! :P hehe!
    Man har ju hört mardrömsscenarion där man anstränger sig för mycket i slutet så kan det ju sätta igång en för tidig förlossning. det är säkert väldigt sällan och ingen fara.
    men för min del så tror jag att jag bara vill ta det lugnt o vila upp mig tills knodden kommer!  =) 

    Vad sägs om att kanske ses o ta en fika nån gång? =)
     

  • MissHilde
    Augustimamma 2013 skrev 2013-04-07 16:36:26 följande:
    Hej! Bor i Västerås och jag och min man väntar vårt första barn beräknat 6/8. Är helt galet vad man längtar =) Min mage exploderade för ca 3 veckor sedan och nu tycker jag den är hur stor som helst helt plötsligt. Men älskar att det syns ordentligt nu, är en sån härlig känsla att lillen ligger där inne och växer till sig.
    Grattis!!!   Håller med WickanD, Skulle vara jätte skoj att ses och ta en fika!
     
  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-12 13:51:01 följande:
    Hejsan! 
    Bor i västerås med min sambo och väntar vårat första barn, en pojke, den 18/7. :)) 
    Hej!
    vad roligt! Grattis! =)
     
  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-12 15:10:18 följande:
    Tack! Känns fortfarande inte riktigt, vi försökte i 8 månader. När jag gav upp hoppet så hände det! :))
    Åh vad härligt att det gick vägen till slut! =)
    Vi har också lite svårt att riktigt förstå det att vi ska ha barn i slutet av sommaren.
    Fick ett missfall i höstas så man har inte vågat hoppas allt för mycket!

    Såg att ni hade hund också. kul. =) Har jag och sambon också! 
  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-12 16:18:46 följande:
    Åh, jag förstår det. Men vad kul att allt är som det ska nu! Så spännande, vet ni kön? :)

    Ja, har en "liten" gammelgubbe. Omplaceringshund. Dock är jag så rädd för att bebis ska bli allergisk och att jag måste göra mig av med honom. Vill verkligen inte det! :(
    ja det tycker vi också! =)
    Dom tror att det ska bli en liten pojke! =) får ju inte säga säkert men man blir inställd på det! =)

    Okej, vad är det för ras?
    Förstår det, jag har också tänkt tanken. men å andra sidan sägs det också att om barn utsätts för djur tidigt så blir dom nästan som immuna mot det. så jag hoppas på det alternativet. vill inte göra mig av med vår flicka  heller. Men får se hur det går! =) 
  • MissHilde

    Ja verkligen. många oskyldiga djur får verkligen uppleva ett helvete. 
    Förstår mig inte på såna människor, hon är det finaste vi har, än så länge. !:P

    Hon är rottweiler/amstaff så en stor en hon också! :P hehe!
    Hur gammal var han när ni fick ta över han?  

  • MissHilde

    vad fin. 
    nej förstår det, han ser inte alls så gammal ut. :)

    Här kommer en bild på min tjej



    ! =)
    Hon är 1½ år!  
  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-16 22:06:13 följande:
    MissHilde - åh, hon är jätte fin! Om hon har mycket bus och spring i benen så kanske vi kan ordna upp någon lekträff? :)
    Om du vill/kan/orkar såklart. Bor tvärs över gatan från en hundgård.
    Det tråkiga med min hund är att han har problem med att leka med hanar, han blir bara aggressiv. Misstänker att det är något/någon som triggat upp det beteendet hos förra ägaren. Tikar däremot går han jätte bra ihop med! Dock så leker vi bara med tikar som kan sätta gränser ordentligt och säger ifrån. Annars är han på som en idiot och försöker "ligga" hela tiden, vilket är jobbigt i längden för mig som måste säga till honom hela tiden. :P
    Tack! =)
    ja hon är min lilla ögonsten! :)
    Absolut! Vore jätte trevligt. Vilken hundgård är det du bor nära?
    Ajdå, sånt är riktigt tråkigt.
    Min hund är egentligen en mes, men när hon blir tillräckligt irriterad så säger hon ifrån, brukar inte vara nån fara! =)
    Hon älskar allt o alla. och är nån hane sugen då får hon bara springa lite extra för att skydda rumpan! :P 
  • MissHilde

    Jaa den. då vet jag vilken det är. har aldrig vart där men åkt förbi några ggr. 
    Får kolla lite längre fram när det förhoppningsvis är lite torrare och bättre väder så fixar vi en busdejt för dom. :) 

  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-18 19:07:17 följande:
    Haha, precis! Jag har det ju lite enklare eftersom jag bara behöver promenera hem, är bara att torka av tassarna när vi kommit in! :D

    Skönt det! =)
    får boka in en lekträff snart, nu verkar ju vädret bli bättre! =) 
  • MissHilde
    elinasofie skrev 2013-04-29 17:32:35 följande:
    Hej alla goa mammor!

    Jag bor i Västerås, och har BF i augusti. Gjorde just en grupp på facebook, -liknande denna grupp. Jag är dock aldrig inne på familjeliv, men vill ändå komma i kontakt med nya bekanta som man kan snacka skit med, träffa och fika med, och följas åt  :)

    Gruppen är öppen för alla som vill, och den heter BF sommaren 2013, Västerås-området (www.facebook.com/groups/497147457017828/) 

    Hoppas vi ses & hörs! 
    Kram på er  Glad

    Hej!
    Välkommen hit!
    När i augusti är det beräknat för dig?
    Det var tanken här också, vore jätte kul att träffas och fika och prata både nu under graviditeten och efteråt!
    Ju fler desto bättre! =)    
  • MissHilde
    Fampettersson skrev 2013-04-29 23:55:56 följande:
    Absolut! Det är ju jättefint väder! Dock så lär jag införskaffa mig lite solkräm, satt ute i flera timmar med hunden ute i hundgården här om dagen. Brände mig i halva ansiktet! ;)

    Ojdå, ja solen tar ju rätt så bra nu. =)
    Skönt med lite värme. har man saknat ett tag nu! :P 
Svar på tråden BF Sensommar 2013 Surahammar, Hallstahammar o Västerås!