• Leilanilsson

Mina hankatter bråkar!

Jag har två hankatter som jag köpte för ca ett år sedan. Båda var kattungar och har vuxit upp tillsammans. Men nu bråkar dom ganska ofta. Några gånger om dagen. Efter jag kom hem från en resa har dom börjat bråka. Det är inte så att dom slåss till döds. Absolut inte. Ena är kastrerad ska kastrera den yngsta nästa månad. Men vad ska jag göra om dom fortsätter? När dom inte bråkar så leker dom. Dom sover nästan alltid tillsammans. Dom är alltid i samma rum. Gör bara så ont i hjärtat av tanker att behöva sära på dom. Snälla hjälp mig. Tipps!

• Svar på tråden Mina hankatter bråkar!
  • Birmafröken

Sover de och leker tillsammans är det inte några allvarliga bråk de har. Hög tid att se till att båda är kastrerade dock!

• Pralina 81

Mina kastrerade kattpojkar bråkar nog ett par gånger om dagen och det ser värre ut än vad det är. Resten av tiden är de alltid tillsammans. Sover ihop, käkar ihop osv. Så verkar de trivas ihop resten av dygnet så är det ingen fara men kastrera den yngre katten.

• Majsan70

Det är ungefär i den åldern de sätter rangen. Är det dessutom en kastrerad o en okastrerad kan det blir lite problem. Troligen blir det bättre efter kastration även på den andre, men de kan bråka av o till ändå för att få rätt rangordning.
    Jag ser detta ganska ofta när nån av mina kommer upp i ettårsåldern.

• Sara05

Mina håller också på och bråkar några gånger per dag (kastrerad hane, fertil hona) men eftersom de är kompisar största delen av dygnet så har jag antagit att de leker då de håller på och jagar varandra eller ligger i en hög och brottas.  Skulle det vara blodigt allvar hade det nog blivit blodvite förr eller senare

Svar på tråden Mina hankatter bråkar!