Inlägg från: mrs Vilja |Visa alla inlägg
  • mrs Vilja

Flaskmatning, magont med mera

Hej
    Hoppar in här jag med. Har en liten flicka som är 4 veckor nu. Ammar lite lite (ingen vidare mjölkproduktion) och får ersättning. Hon får nan PRO 1. Läste att ngn skrev om nan 1. Är det ngn skillnad mellan dessa?

Efter inrådan från BVC får tösen lactulosdroppar för sin hårda mage. Hon har det rätt kämpigt just nu med magen :(

Vad är semperdtoppar och var köper man dem?

• mrs Vilja

Idag har vi varit på BVC. Lillskruttan går upp bra men har det kämpigt med magen.
    Fick tips/råd att prova byta ersättning till Babysemp lemolac (från Nan pro 1) och att utöka dosen med laktulosen. Håller alla tummar att det ska hjälpa henne. Inget kräk i alla fall efter första målet!

Hur går det för er andra?

CarolineL visst är det jobbigt med knorriga nätter. Försöker tänka på vad barnmorskorna på avdelningen (tösen prematurfödd i v 36) att: "här sover inga barn före 02" och det ligger lite i det att barn är mer vakna och suttiga och knorriga om kvällarna.

Fr.o.m. Igår prioriteras sömnen före umgänget med maken på kvällen. Så nu kallar sängen! (behöver alla få rimmar jag kan få, storasyster -4 år - sjuk igen här hemma och denna mamman behöver sömn och ork för en pigg sjukling och en knorrandes liten)

• mrs Vilja

Vår tös har napp, men den används inte så mycket.
    Bytet till Babysemp och utökandet av laktulosen verkar hittills så bra! Inget kräk (taiträ) och skruttan har bajsat flera gånger i bra konsistens! tjohooo! Så glad man kan vara över lite bajs ;) hon verkar dessutom lugnRe och inte alls så knorrig! Men som sagt.. Jag ropar inte "hej" än, det har ju vara gått 15 timmar med det nya.

Svar på tråden Flaskmatning, magont med mera