Flaskmatning, magont med mera
Min pojk är fem månader nu och har fått ersättning i stort sett hela tiden. Jag pumpade i sex veckor sedan bara ersättning. Han hade problem i början med bajsandet (när jag slutade pumpa) och vi försökte hitta rätt balans för honom. Vi använder Vanliga NAN men fick snart kombinera med bifidus och det tog vi sempers. Så halva antalet skopor med bifidus varje måltid. Ett mål om dagen fick han även 5 droppar semper magdroppar. Då fungerade hans mage perfekt! Han bajsade var tredje dag nästan exakt på timmen varje gång. Sedan ett par veckor tillbaka har det inte varit någon rutin alls, han har bajsat minst en gång om dagen och det har varit löst, men han har tänder på gång så det är
Säkert det som påverkar! Så nu har vi dragit ner på bifidusen och tar enbart en skopa i varje måltid.
Vi kokar upp vatten i vattenkokaren och har i termos. Sedan blandar vi till lagom temperatur med kallt vatten från kranen. Jag skulle inte värma i micron, har blivit starkt avrådd till det (möjligtvis när han är betydligt äldre än så här...) och jag som är en stor tedrickare känner själv stor skillnad på kokt vatten och micrat....
Nu har lilleman även börjat med lite mat, gröt och puré m.m så vi får se hur magen blir av det!