• 7879

Flaskmatning, magont med mera

Hoppar också in i tråden. Jag har en tjej på fem veckor som både ammar och får ersättning. Hon har alltid varit mycket kräkig och haft gaser i magen, knorrar mycket så jag prova semper magdroppar men nu har set blivit värre och hon har inte bajsar på tre dygn, börjar tycka riktigt synd om henne. Någon som vet om de kan bli hårda i magen av magdropparna?

• 7879

[quote=68932613][quote-nick]CarolineL skrev 2013-02-24 18:16:03 följande:[/quote-nick]Hur har det varit för er i helgen? Knorrats mindre? Lillebror har varit lite mer tillfreds men jag hoppas fortfarande på att få sove något längre än två st tvåtimmars pass/ natt. Är det någon som ger sin enmånaders ersättning medan de fortfarande ligger kvar i sängen? Tänkte att det kanske minskar risken för klarvaken bebis halv tre på natten [/quot

Ja låter lite lite med sömn. Min tjej på 5 veckor sov och åt så i början, men aldrig varit vaken. Det enda tipset jag kan ge är att vara så tyst som möjligt, göra skillnad på dag och natt. Du kan ju prova att ge flaska liggandes och se om det gör någon skillnad, gav min första tjej ersättning så sovandes när jag själv la mig för att få längre sömn och det fungerade bra.

• 7879

Började mwd semper Lemolac i helgen för att hon inte bajsat på tre dygn och var riktigt hård i magen, släppte nästan direkt- skönt. Nu har hon däremot börjat kräkas mera och jag försöker hitta en balans hur mycket jag ska ge, blandar med vanliga baby semp. Iallafall mera nöjd tjej som sovit från 20.00- 03.00 idag mot att ha som mest sovit fyra timmar en veva på natten. Får se om det håller i sig

• 7879

Och han ligger inte nöjd själv antar jag? Låter som du har lite att kämpa med. Min tjej äter varannan, var tredje timme på dagen, tror det är bra om de får i sig större mängd mat dagtid för att undvika hunger på natten, har funkat för mina, men det är ju inte säkert det funkar för dig. Kan ju hända att han har den dygnsrytmen och behöver ledas rätt, vilket säkert kräver lite jobb.

• 7879
    CarolineL skrev 2013-02-25 09:55:13 följande:
    Nej han ligger inte nöjd själv tyvärr. I värsta fall får jag ta upp honom och sätta oss i soffan och vagga honom till sömns men då brukar han ändå inte sova vidare på egen hand. Han är ju fortfarande liten så det är klart att det funkar ett tag till men verkligen inte ha det så här i längden. Ska kanske testa att öka målen dagtid, nu äter han90-100 var tredje h dygnet runt...

Ja det är ju alltid värt att prova att göra så och se om det blir bättre. Min tjej äter oftast 100ml per gång om det går var tredje timme och 65 ml om jag vill att det ska bli varannan timme, ammar henne alltid innan så där får hon väl i sig något med.
  • 7879

2009: jag har precis haft problem med hård mage hos tjejen och fick jättebra resultat av lemolac, däremot lite mer skummiga kräkningar så blandar lite med baby semp.

Svar på tråden Flaskmatning, magont med mera