Inlägg från: CarolineL |Visa alla inlägg
  • CarolineL

Flaskmatning, magont med mera

Hänger gärna med i denna tråd... Min son är strax över tre veckor och vi hade det väldigt kämpigt med storebror, ersättning, magknip och sömn. Därför gjorde vi allt för att få amning att fungera nu men mjölken sinade och nu är vi på "helspänn" vill inte gärna genomgå samma första år som med storebror Vi har haft ett dygn då lillebror bara blivit buren, det har verkligen inte gått att lägga ifrån sig honom. Även i famnen har det knorrats en hel del, mycket gaser och knorr i magen. Vi kör BabySemp och Minifom, det har fungerat fint tills idag och på direkten blir jag "nojjig" och rädd att vi skall hamna i en ond cykel. Era små knorrar väl och är missnöjda emellanåt också? Hur länge sover era i sträck som längst? Sonen sover 2,5-3 h som längst men jag hade inte tackat nej till någon timme till under natten.

• CarolineL

Hur har det varit för er i helgen? Knorrats mindre? Lillebror har varit lite mer tillfreds men jag hoppas fortfarande på att få sove något längre än två st tvåtimmars pass/ natt. Är det någon som ger sin enmånaders ersättning medan de fortfarande ligger kvar i sängen? Tänkte att det kanske minskar risken för klarvaken bebis halv tre på natten

• CarolineL

Låter härligt med lite fler timmar i sträck... Vi gör "rätt" med dag och natt men när kl var två inatt och han fick mat så var han klarvaken, ögon stora som tefat...lägligt när storebror går sin första 15 h vecka och är ledig idag. Vi har redan spelat basket, ätit frukost, kollat bompa och bäddat alla sängar Funderar på att styra lillebror mot 4h mellan målen för att "hjälpa" till lite, är dock rädd för att det kommer ge skrik och mer missnöjdhet. Minifomen har iaf hjälpt massor hittills.

• CarolineL

Nej han ligger inte nöjd själv tyvärr. I värsta fall får jag ta upp honom och sätta oss i soffan och vagga honom till sömns men då brukar han ändå inte sova vidare på egen hand. Han är ju fortfarande liten så det är klart att det funkar ett tag till men verkligen inte ha det så här i längden. Ska kanske testa att öka målen dagtid, nu äter han90-100 var tredje h dygnet runt...

• CarolineL

Här är fortsatt småknorrigt, främst nätter, suck. Börjar med semperdroppar idag och hoppas på bättring och lite mer sömn... Sonen går iaf upp fint i vikt fortfarande, ca200 g/v.

• CarolineL

MrsVilja; förstår precis vad du menar med sömnen. Stora pojken på 4,5 har precis börjat gå 15 h v på fsk, vi var alla helt slut när första hemma dagen var över I natt har lillebror iaf knorrat något mindre och jag har nog skrapat ihop 5 h, eftersom jag lade mig kl nio igår Har era napp? Nils har otroligt sugbehov så han får det, dock tappar han den ofta och då blir det spring... Sover han djuptbehöver han den inte men i knorret och då kan man ju få stoppa in den 15 ggr på ett par timmar

• CarolineL

Lyckaokarlek; När mina bröst började sina kände jag att det var ohållbart med amning, pumpning och ersättning...det fanns liksom inte tid till det. Jag tog på mig en riktigt stadig bh och åt Ipren mot spänningar, amningsmottagningens råd. Sedan tog det några dagar med läckande bröst men produktionen upphörde. Vid några tillfällen handmjölkade jag i duschen för att slippa staser i brösten, men bara tillräckligt för att släppa en aning på trycket. Jag hade ca 50ml i bröstet/dygn och då fick det vara nog...tog hur lång tid som helst att få ut. Sonen verkade inte sakna bröstet alls.

Svar på tråden Flaskmatning, magont med mera