Gravid i Göteborg 2013
Jag bor också i Mölndal. Har varit på RUL idag, det var underbart! 
Jag bor också i Mölndal. Har varit på RUL idag, det var underbart! 
Ja! Mina mage har tagit sån fart på den senaste tiden att jag nästan kan se den växa, men sen fick jag lite nojiga tankar om varför jag inte känt bebisen sparka än. Tänk om den skulle vara död vid ul.... Var väl inte alltför orolig, men ändå så skönt att få se att allt är bra :)
Kan tipsa om en studie som de gör på ul-avdelningen på Östra om ni inte har fått information från er BM. De mäter livmodertappen på en eftersom en kort tapp innebär ökad risk för, för tidig födsel. Har man kort tapp blir man erbjuden att delta i en studie. Det kan vara bra för en själv att veta längden kanske. Jag mätte min i alla fall och min var normal. Hade den varit kort hade jag nog deltagit i studien.
WeeBee - jag känner inga magmuskler över huvud taget... Är mjuk som en degboll 
SusanneL: Jag hade vänt mig till lönekontoret och kollat upp om jag vore du.
WeeBee: Härligt att allt bar bra på RUL! En tös, vad skoj! :)
NinaJ: Håller tummarna för att positivt besked på torsdag. Du låter så sund och stark som vill fokusera på ert friska barn!
Är det någon mer än jag som är student och skulle behöva sommarjobba? Jag kommer vara i v 31 när min skola slutar och förmodligen inte så sugen på att jobba, men annars har jag ju ingen inkomst. Blir stressad av att tänka på det. De flesta sommarjobb är inom vården och innebär en del tunga lyft, städ och sådant....
Tack NinaJ! Sitter med det roliga arbetet att skriva ansökningar nu. Svårt att låta pepp när man egentligen inte riktigt vill.. 
Skönt att ni får träffa någon som du känner förtroende för! Att jobba, träna och hålla sig allmänt sysselsatt tills torsdag låter som en god idé när det inte finns annat att göra än att vänta på besked.
V o L, okej, tack! Jag har inte satt mig in så bra i föräldrapenningen än. Det är bra att veta! Hoppas ändå jag kan jobba några veckor, för det känns fisigt att ta av föräldrapenningen när man inget barn har hemma.
Någon som hört någon spå-prognos om hur sommaren ska bli i år? Jag hoppas att det blir varmt nog att ha sandaler som man bara kan sticka ner fötterna i, har redan börjat grymta när jag tar på mig skorna. Det gör lite ont i magen att vika sig framåt och det är svårt att andas. Tänk när man är stor som en flodhäst! Men det får förstås inte bli för varmt heller. 20 + är kanske lagom 
Åh, vad glädjande Nina! Och du slapp vänta ända till torsdag med. Är det inte ganska vanligt att den ena tvillingen är lite mindre också?
Hur gammal är Vilgot? Vet han om att han ska få en lillebror? Det finns säkert bra böcker som handlar om att få ett syskon att låna och läsa. Såg någonstans om någon som pumpade ut mjölk och lät det äldre syskonet mata bebisen. De hade inga problem med svartsjuka utan fick mycket hjälp från syskonet istället. Kanske kan vara värt att testa?
Jag är inte riktigt mentalt redo att börja tänka på förlossningen än.. Känner ingen direkt rädsla, men det kanske kommer. Tänkte öva andning när det närmar sig.
Hade du en svår förlossning förra gången Vilgot o Lillpyret?
Åh fy vilken traumatisk dag Dannii B! Skönt att alla klarade sig fint i alla fall. Hur gick det med bilarna?
Vi gjorde RUL på Östra också och fick två bilder för 60:- utan att be om en extra. De är väldigt lika dock.
Är gärna med på en träff och är flexibel med tiderna eftersom jag är student.
Jag har oroat mig lite för att jag inte gått upp i vikt och för att jag tycker att magen inte är så stor. Men efter RUL när allt verkade bra känner jag mig lugn och nu har vågen också börjat krypa uppåt. Har kanske gått upp 2 kg och är i v 20. Det är helt klart olika för alla och nog ingenting man ska hänga upp sig för mycket på. Sen är det klart att man ska försöka äta bra och röra på sig. Det vet man ju, men hur lätt är det... Jag äter godis varje dag och får ingen rutin på träningen. Hur svårt ska det vara att ge sig ut på en liten promenad egentligen?
Ligger det något datumförslag på träff ute som jag har missat?
Välkommen Catarina/Boldog!
6/4 funkar som fikadag för mig! Hoppas fler kan?