Inlägg från: Magnolia78 |Visa alla inlägg
  • Magnolia78

Gravid i Göteborg 2013

Pyl skrev 2013-02-24 10:13:17 följande:

Är det någon mer än jag som är student och skulle behöva sommarjobba? Jag kommer vara i v 31 när min skola slutar och förmodligen inte så sugen på att jobba, men annars har jag ju ingen inkomst. Blir stressad av att tänka på det. De flesta sommarjobb är inom vården och innebär en del tunga lyft, städ och sådant....

Det finns ju lättare jobb som försäljning. De sökes väl snart jordgubbsförsäljare bl a.
    Kika på arbetsförmedlingens sida , sätt upp lappar i affären du brukar gå till 
  • Magnolia78
    EwMa skrev 2013-02-23 18:35:26 följande:
    Är det någon här som har ansökt om gravidpenning?

Jag blir inte klok på den blanketten....ska arbetsgivaren(Volvo) bifoga nåt utlåtande om att omplacering inte kan göras? jag kan bara få lättare arbetsuppgifter genom att kontrollera bilarna, men det är fortfarande en massa klättrande och böja sig över ramen.

Känns som d aldrig kommer bli iväg skickat typ   

Arbetsgivaren fyller i blanketten om omplacering där det står att du förmodligen inte kan omplaceras till andra arb.uppgifter. Det e väldigt skönt att kunna gå tidigare på grav.penningen när man e stor o tung o inte orkar på samma sätt. Bifoga ett brev där du beskriver hur din arbetsdag ser ut med.
  • Magnolia78
    EwMa skrev 2013-02-24 13:38:34 följande:

Min gamla arbetskamrat som jag typ fick se hur hon hade skrivit var bland dom första som blev gravid på våran avd. Ergonomen på jobbet var där och då fick hon ett brev av henne som hon skrivit hur en dag kan se ut. Det borde väl gå och använda en del av det som hon har skrivit i mitt egna brev om hur en dag kan se ut.

Gör det säkert....
  • Magnolia78

SusanneL: Vi kunde köpa ca 4-6 st om vi ville. Vi nöjde oss m 2 som vi valde ut o som vi tyckte om.

• Magnolia78

SusanneL: Östra men hamnar vi inte alla där? Den bm vi hade valde ut några där man såg bebisen bra på. Hade det inte vart så, hade ja givetvis sagt ifrån.  Inte roligt när det blir så för din del m en tråkmåns till bm. Även om hon gör det på rutin så e det oftast en stor upplevelse för föräldrarna

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013