Vilgot o Lillpyret skrev 2013-03-11 08:29:55 följande:
Välkommen livsängel! Skriv gärna in dig i BF-listan som finns uppe i trådstarten.
Jag är också lite nojig över vikten. Sist gick jag upp 16 kilo, vilket är fullt normalt, men jag hade en barnmorska som tyckte om att kommentera att det var alldeles för mycket... Vill inte att det blir mer än 16 kilo denna gång samtidigt som jag har svårt att se framför mig att jag ska tänka på vad jag äter, vill gärna unna mig att äta gott när jag vill. Vill äta glass i vår och sommar! Jag trivdes inte med svullnaden som uppkom i ansiktet och jag tyckte det var jobbigt med de extra kilona efter att sonen kommit ut. Jag hann aldrig gå ned alla kilon, hade 2 kvar och nu har jag ju gått upp en del. För mig tog det ett år att gå ned alla kilon utom 2 men då jobbade jag inte på det... Gick på LCHF i två veckor och så testade jag en pulverdiet i ett dygn men det var det, haha! Efter denna bebis kanske jag måste kämpa mer, vill ju gärna att det ska gå fortare denna gång. Om jag ammar mer nu så går det förmodligen snabbare.
Får man fråga vad ni har gått upp en så länge? Sist jag var hos barnmorskan hade jag gått upp 5 kilo, jag är nu i vecka 24. Kroppen fungerar helt annorlunda denna gång mot sist så jag vet inte hur det kommer bli nu. Med sonen hade jag vid denna tid gått upp 8 kilo, då gick jag upp de flesta precis i början. Denna gång går det mycket segare men däremot räknar jag med att gå upp mycket i slutet på grund av sommarvärmen, har redan svullnat en hel del.
Tack å tack.. :) Har skrivit in mig för nån dag sen, vet inte om ja har gjort rätt?
Hoppas att allt e bra med er. :)