Gravid i Göteborg 2013
Jag oxå...
Jag oxå...
Jag ska på RUL imon...men inte förrän kl 14.15. Antar att du inte är kvar då...
Angående fosterrörelser å sparkar så har jag inte kännt någonting tydligt heller å jag går in i vecka 20 imon.
Däremot märkte jag nått läskigt nu på kvällen...mina magmuskler har börjat dela sig. Mycket märkligt att kunna trycka ner fingrarna mellan magmusklerna samtidigt som jag spänner magen. Men men...jag visste ju ATT det skulle ske...bara inte när å hur det skulle kännas.
Hej Tjejer! Här är en nöjd å lycklig tjej idag! RUL gick jättebra! Jag fick BF 17 juli...men hamnade v 18+5 så typ 2 dagar efter vad jag själv räknat...så det går inom felmarginalen.
Vi fick dessutom veta att det med största sannolikhet blir en TÖS!
Nina J - Förlåt...i min iver över mitt RUL missade jag ditt inlägg!
Hoppas verkligen att det går bra för er!
Nina J - Tack ska du ha! Å grattis till er friska pojk! Antar att ni kommer att få regelbunden uppföljning framöver för den lille...å jag önskar er och er lille all styrka å lycka i det!
Ps. Vilken vecka är du i nu? Ds.
Är mässan nu i helgen eller nästa helg?
By the way:
Nu när jag vet vilket kön min bebis har så kan jag meddela att de förutspående könsförutsägande metoderna gick sådär! Jag får en flicka men:
Kinesiska kalendern hade fel
Jag har inte blivit fulare
Vi hade bara sex precis på ÄL
Det som däremot stämde var:
Varit sugen på salt å surt
Ringen bara snurrade runt-runt ovanför min mage
Kanske fått lite mer kärlekshandtag...men å andra sidan känns det som att hela jag har blivit lite fetare.
Mådde illa som fään till v 14
Kommer inte på fler just nu...
Va skönt Nina! Hoppas nu att han kan ta igen lite vikt å komma i bättre fas!
Jag har en vän vars tvillingtjejer skiljer sig jättemycket å har gjort så ända sedan magtiden/födsel. Dom påminner nästan lite om Arnold Schwarzenegger å Danny DeVito i filmen Twins. Den ena är stor å lång, blond med blå ögon å den andra är liten å kort, mörkhårig med mörkbruna ögon. På bebisbilderna ser det ut att skilja flera månader i ålder på dom.
Lustigt...dom är tvillingar, men ser knappt ut att vara syskon eller ens jämngamla. Båda mår dock bra å är helt friska!
Var på föräldrautbildning/förlossningsinfo på Östra idag. Det var riktigt bra!
Känns lugnare inför förlossningen...även om den fortfarande är långt bort. Nu kan jag tänka mig att föda på Östra i alla fall.
Gick med en mer höggravid kompis idag...kanske går på infon på Mölndal längre fram i tiden med sambon.
Funderar på att besöka Varberg oxå...men kanske skiter i det. Om koordinatorn anser att man ska åka till Varberg så gör jag gärna det när det är dags, men nu känns det som att både Östra å Mölndal funkar fint oxå.