Inlägg från: solskenstjejen |Visa alla inlägg
  • solskenstjejen

Gravid i Göteborg 2013

Hej alla blivande Gbgmammor!

Får man joina denna tråden? Har letat efter en Gbg - tråd ett tag
    Jag väntar nummer tre och har BF den 5 augusti.

Vi var på RUL i förra veckan och fick se en söt  liten bebis som vinkade och sparkade massor   Både jag och maken ville inte veta könet, vill att det skall bli en överraskning vid förlossningen. Har en pojke född 06 och en flicka född 08 sedan tidigare.

Jag mådde pyton fram till vecka 14, efter det så har jag mått väldigt bra och bara kännt av lite molvärk. Men i v 19 så kom illamåendet tillbaka, är det vanligt?? Mår illa på kvällarna bara så det är under kontroll men tråkigt att det kommit tillbaka

• solskenstjejen

Tack för välkomnandet

Känner mig helt slut nu, först jobb hela dagen, hämta barnen och laga mat, sedan städa hela huset för i morgon får vi en nattgäst...är bara i v 20 ännu men känns ändå som jag bestigit Mount Everest!

Skall även till BM i morgon igen. Hoppas jag får lyssna på hjärtljuden. 

• solskenstjejen

Hej på er! 

Har varit i Örebro hela helgen med dottern och hälsat på kompisar, så då är det skönt att vara föräldraredig varje måndag så vi får "landa" lite här hemma innan jobb igen. 

Idag har jag gått halvvägs. Nu är det 140 dagar kvar till BF, känns konstigt att vi snart har en liten bebis här hemma igen (är ju ändå 5 år sen sist...) dock väldigt välkomnande

MoonFlight: Grattis till pojken Kul att ni får två av varje  

• solskenstjejen

Hej alla blivande mammor!
    Jag skrev i den här tråden i början men har inte varit så aktiv sen dess. Hoppas det är ok om jag hoppar in igen?

Jag är 29 år och bor i Angered (Rannebergen) och väntar mitt tredje barn. Är beräknad till 5/8 och skall jobba nästa vecka oxå sen är det dags att ta semester.

Har jätteproblem med ryggen som värker hela tiden och har även de senaste veckorna haft sån molvärk och tryck neråt.

Såg att det är några av er som snart skall ha. Hur känner ni er? Några tecken på att det skall starta snart?

• solskenstjejen

Vilket sammanträffande med så många som bor/bott i angered :)
    Vi bor i hus i Fjällbruden men innan barnen kom så bodde vi både på grönan och glimmen. Jag flyttade hit för 10 år sen när jag träffade mannen. han är uppvuxen i ang c. Själv är jag uppvuxen en bit norr om gbg ute på landet.

Teddy: jag har inte brytt mig om att gå till någon sjukgymnast. Har ett kontorsjobb (tack o lov) så jag sitter ner hela dagen.

Susanne: vart i rannebergen bor du?

• solskenstjejen
    SusannneL skrev 2013-06-27 23:09:36 följande:
    Fjällgrönan Tungan uteNu blev man ju nyfiken på om man känner igen varann! haha

Ja precis, Rannebergen är ju inte så stort

TeddyGirl: Skönt att allt såg bra ut! Skall hålla tummarna att nästa gång du går dit blir med bebis utanför magen 

Jag skall till BM nästa fredag, skall bli intressant att se hur mycket magen har vuxit sen sist. Jag har hela tiden legat lååångt över den översta kurvan och börjar bli lite orolig att jag bär på en jättebebis. Jag hoppas det bara är mycket vatten iofs för det märker jag att jag samlat på mig över hela kroppen.

• solskenstjejen

Hujedamig vilken dag!

Är helt slut nu. Har flängt runt både till Plantagen, Bäckebol köpcenter och sedan Ikea...
    Nu har vi iaf köpt en byrå så bebisen kan ha sina kläder någonstans. Köpte även den del buskar och blommor som sedan planterats i trädgården. Det känns i hela kroppen att jag varit igång idag, ont nästan överallt...

Imorgon ha vi bestämt att åka till Liseberg också, får hoppas man är lite piggare tills dess.

Såg att ni pratat vagn...Vi köpte en begagnad på Blocket. En Brio (Happy tror jag...) men hårdlift och inga lufthjul.  Jag kommer ju gå en del i skogen runt sjön (Mölnesjön) och har haft lufthjul på tidigare vagnar och alltid lyckats få punkterting nångång så nu valde vi bort det.

Teddygirl: Vi har plastad frotte i vår säng. Det borde funka om vattnet går. Vi har det pga att barnen ibland (ganska ofta) kommer upp till oss på natten och ibland händer det en olycka. 
    Ikea har "dra på" lakan i plastad frotte och olika storlekar

• solskenstjejen

Moonflight: absolut :) så barnen går fortfarande på förskola här i Rannebergen? Är inte det långt för dig att åka varje dag?

• solskenstjejen

TeddyGirl: jag hör oxå knak från bebisen. Det låter lite obehagligt men som du säger så är det ju inget farligt. Kommer ihåg att det var samma med både sonen o dottern. Ibland har även mannen hört knakningarna :)
    Skall hålla tummarna för att det snart ska sätta igång för dig.

Själv har jag 34 dagar kvar till bf och som det känns nu så tror jag bebisen kommer tidigare (önsketänkande). Jag har väldigt mycket sd och det ilar o molar väldigt mycket nedåt. Skall till bm på fredag och då skall hon känna om bebis är fixerad (vilket jag tror/hoppas)

Vi var på Liseberg hela dagen igår och det kändes som jag hade sprungit 2 maraton när vi kom hem. Hade verkligen ont i varje ben i hela kroppen... Men barnen hade kul så det var ju värt det :)

Moonflight: vi har kikat lite på hus runt ale/ alafors vet du om skolorna där har samma dåliga rykte? Vi vill nämligen inte att D skall börja på Vättleskolan (som får ig i betyg och inte har så bra rykte) så vi vill gärna flytta inom en 3 års period iaf.

• solskenstjejen

Chickie: hej och välkommen! Klart du får vara med.

Susanne: jag har inte heller fått städnoja. Visst finns det saker att röja hemma men jag jobbar fortfarande så jag har ingen ork när jag kommer hem.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013