Inlägg från: LillaLoppanT |Visa alla inlägg
  • LillaLoppanT

Gravid i Göteborg 2013

Hejhej... Får man vara med här inne?
    Tanja heter jag, 33 år och väntar mitt andra barn. BF 20/7. Bor i Mölnlycke med min sambo och vår fyraårige son.
    På fredag  jobbar jag min sista dag, och det ska bli himla skönt att gå hemma i två månader innan bebisen kommer...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT

Oj, efter att ha läst lite mer här inne, så ser jag att ni är väldigt få aktiva i gruppen. Jag hoppas ni inte tycker jag tränger mig på?

• LillaLoppanT

Vad kul att ha hittat en tråd för oss i Göteborg!
    Är med i en tidigare, men den verkar lite halvdöd :)

Jag hoppas så att lära känna lite andra mammalediga när jag är hemma sedan... det är ju vännerna som får mammaledigheten att vara så underbar! 

• LillaLoppanT

Hej hopp. Imorgon jobbar jag min sista dag! Ska bli så himla skönt! Är brevbärare, så jobbet har varit rätt tungt på sistone

Idag var jag och hämtade ut apoteksgruppens babybox. den rekommenderar jag varmt. Boxen från barnens hus däremot, var ju rena skräpet! 

• LillaLoppanT

Jag har inte rest som gravid. Men vi bilade till Italien förra sommaren (med vår treåring) och det var en helt underbar resa! Skall definitivt göras igen. Rekommenderas starkt.

• LillaLoppanT

Jag fick sår på mina brötvårtor sist. Det som hjälpte alldeles fantastiskt bra var en salva som heter PureLan 100. Från Medela. Är ullfett, som inte behöver tvättas bort innan amning, vilket jag antar att tex idomin-salva måste göras.

• LillaLoppanT
    NinaJ skrev 2013-05-23 09:10:14 följande:
    Hej, 
    har inte orkat in och läsa på ett tag och dret dröjer nog innan jag kommer tillbaks igen.
    den 20/4 fick jag åka in pga av havandeskapsförgiftning.
    den 21/4 föddes mina pojkar i v28+2.
    Leo vägde 380g och Jonathan 875 ca 80% resp 42% tillväxthämmade.
    Leo överlevde mot alla odds i 4 dagar och på fredag är det dags för hans begravning.

Jonathan ligger nu inne på Neo, snart 5 veckor har passerat och vi kommer nog ligga inne till minst midsommar.

Jag önskar er ett stort lycka till med era barn och att allt går vägen.
    Kram Catharina

Argacatten.blogspot.se 
    Beklagar förlusten av Leo :(

Och jag hoppas Jonathan växer till sig snabbt och att ni får komma hem så snart som möjligt.
    Kram! 
  • LillaLoppanT

NinaJ:
    Nu har jag läst din blogg, från starten fram till senaste inlägget. Mycket bra skrivet och intressant att läsa. Kommer defenitivt att följa den framöver.. (och jag är inte en bloggläsare i vanliga fall)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013