Inlägg från: MoonFlight |Visa alla inlägg
  • MoonFlight

Gravid i Göteborg 2013

Får jag hoppa in i denna tråd? Bor liten bit utanför Gbg dock. Har bf 17 aug och Rul om en vecka dvs den 14e. Dock så blir det i Trollhättan då jag går hos Bm i Lilla Edet.
    Har tre små troll hemma födda 06, 07 och 11.

• MoonFlight

Jag har (och mår fortfarande) illa vilket
    Gjort att jag inte gått upp något i vikt mot dagen när jag plussade (lucia). Det känns jättebra för gick in i v 18 igår. Men det kommer väl. Har dock inget sug efter någonting än så länge och glad när jag får i mig någon mat alls. Får tom kväljningar i affären vilket är väldigt jobbigt. Tala inte om köket, där är jag glad om jag kan gå in vissa dagar. Ibland räcker det att jag sitter på min plats ca 3-4 M från kylskåpet, maken öppnar det och jag får springa och tillbe porslinsguden i badrummet. Längtar tills det släpper!!!

• MoonFlight

EwMa: spelar ingen roll om det är kallt eller varm, svårt oavsett.

I förrgår köpte min make den värsta fotsvetts-osten som går typ. Det STINKER i hela kylskåpet och i köket när man öppnar dörren. Han tycker vi är fjantiga för så illa luktar det inte enligt honom... Han kontrar då och klagar på leverpastej och messmör och att det luktar as... Idiot!!

• MoonFlight

Jaha då var rul avklarat och allt var frid och fröjd. Hon var även snäll och svarade på vad hon trodde det skulle bli och var ganska säker på att det blir en pojk till. Så det blir 2 av varje med andra ord. Bf 17/8 vilket jag räknat med hela tiden.

• MoonFlight

V 19 idag... Känns underligt att man nästan nåt halvvägs redan. Har världens problem med namn till lille killen... Tur man har lite tid kvar i alla fall.

• MoonFlight

Vilka fina 3/4d bilder... Tänkte oxå göra det men ska vänta någon månad. Vart gjorde du det?
    (Ang något annat, fyller du oxå 14 okt)

• MoonFlight

Jag är oxå här men läser mest. :) skönt att det börjar närma sig nu. Ca 3 mån kvar, vart har tiden tagit vägen?

• MoonFlight

Solsken: vi får ta och gå lite promenader ihop då ju. Lämnar ju av barnen på dagis i Rannebergen så :)

• MoonFlight

Solsken: jo det är en bra bit att åka men oftast släpper D av dom på väg in till jobbet. Och med tanke på att skolorna hemma har typ sämst rykte/betyg i hela Sverige så vill vi inte ha dom där, då kör vi hellre.

• MoonFlight

Skepplanda heter hålan vi bor i.
    Hade dåligt rykte för något/några år sedan i alla fall. Kan ju ha ändrats men vet inte riktigt eftersom vi inte är intresserade av att sätta dom här.

• MoonFlight

Vi har bott här i 4 år nu, hade hoppats på en gård utanför Vara men tyvärr ville det sig inte så vi blir kvar tills vidare.
    Maken jobbat vid Lilla Bommen så skolan ligger typ på väg till jobbet... Eller något sådant.

• MoonFlight

Solsken: har inte hört något dåligt om skolorna i/runt Alafors, snarare tvärtom.

Vi har bara kört dom sedan maj förra året (då dom öppnade förskoleklass där). Innan var barnen hemma i 8 mån och före det gick dom på förskolan här. Lillan kommer ju inte gå heltid osv och det finns mycket fin natur att gå i runt Rannebergen och alla kilon ska bort då jag kommer vara ute och traska när hon är på förskolan är planen i alla fall.

• MoonFlight

Alla våra 3 är födda på Mölndal och det är planen även denna gång fast jag egentligen ska till Trollhättan, men har lika långt till båda ställena så får väl se vart det finns plats.
    Har bara kört på lustgas och det är planen även denna gång om allt går som det ska.

• MoonFlight

Jag tog kort i studio förra grav och dom är jättefina! Men denna gång blir det inget, tagit lite själv med mobil men inte mer (än), sedan är min make värdelös på att ta bra kort så det hjälper ju inte direkt.

• MoonFlight
    nyttliv85 skrev 2013-08-28 17:21:43 följande:
    Teddygirl82, vad synd att du inte kommer iväg på middagen med jobbet, kanske hade vart skönt för dig om du haft det lite kämpigt. Få lite egen tid, och på så sätt få lite ny energi till den lilla. Men det kommer fler tillfällen! Men jag förstår din frustration över karln, men han menar med allsäkerhet inget illa, utan är nog bara osäker! Nu har jag inte fått barn än (bf 16/11) och jag tror att även min man kommer vilja att jag håller mig hemma de första månaderna pga av att han kommer vara nojig att inte klara det när han är helt själv.

Ni som nyss fått barn, eller snart ska ha vet ni hur reglerna är här i västra götalandsregionen när det kommer till att gå över tiden... hur länge får man lov att gå över tiden innan man blir igångsatt... Jag har hört två veckor men även tre... vilket stämmer?

Jag hör oxå hemma i västra götaland och jag hade ju bf den 17e och nu på lördag blir det 2 v och kommer bli igångsatt då om inget hänt innan. (Egentligen på söndag men skulle in på en extra koll på fredagen pga äggvita och då tyckte dom att dom lika gärna kunde lägga det på lördagen istället). Min bm sa att efter 2 v så sätter dom igång. Det var på Näl. 
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013