Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

Gravid i Göteborg 2013

Var där... kom in i butiken... gick ut ur butiken 5 minuter senare!

Folk e fan inte riktigt kloka, folk knöde, knuffades bakifrån, armbågade osv... och tro de eller ej folk stod med små små spädbarn och tryckte och knödde som att de handla om överlevnad! 

Inne i butiken var det 30%, men på de sakerna jag tittade på skillde det inte många kronor från att beställa på nätet, efter man dragit bort deras 30%...

• nyttliv85
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-21 12:44:38 följande:

Då missade man inget i alla fall...köpt 2 begagnade åkpåsar istället av kompis för 500kr

Onej du missa inget! Blev mest bara uppröd av mitt besök!
  • nyttliv85

Teddygirl82, vad synd att du inte kommer iväg på middagen med jobbet, kanske hade vart skönt för dig om du haft det lite kämpigt. Få lite egen tid, och på så sätt få lite ny energi till den lilla. Men det kommer fler tillfällen! Men jag förstår din frustration över karln, men han menar med allsäkerhet inget illa, utan är nog bara osäker! Nu har jag inte fått barn än (bf 16/11) och jag tror att även min man kommer vilja att jag håller mig hemma de första månaderna pga av att han kommer vara nojig att inte klara det när han är helt själv.

Ni som nyss fått barn, eller snart ska ha vet ni hur reglerna är här i västra götalandsregionen när det kommer till att gå över tiden... hur länge får man lov att gå över tiden innan man blir igångsatt... Jag har hört två veckor men även tre... vilket stämmer?

• nyttliv85
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-28 18:30:49 följande:

Ja jag e irreterad över d. Men men.

Jag blev igångsatt på 42+0. Men bm sa att du kam välja att gå till v43 om du vill. Men 2 veckor räcker
    Tack för era svar, känns skönt att höra, en av mina stora skräkar e att få gå över så länge nämligen :)Att vänta e inte min bästa sida ;)
  • nyttliv85
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-05 17:27:54 följande:

hehe då kanske hennes mage skulle komma igång ordentligt, nä stackarn. Är det bara rapsolja eller vanlig matolja lika bra?

Ska till BVC på måndag först och idag och imorgon är det stängt så man kan inte ringa och fråga.. 

Min syster har en liten, och hon fick rådet att lägga olja i vällingen då han var lite förstoppad. så det är nog bara att testa dig fram med mängden, kanske börja med en tsk och öka på om de behövs.
    Hoppas din lilla snart får igång magen! 
  • nyttliv85
    Snultan skrev 2013-09-06 09:42:50 följande:
    Jag hittade den här tråden och tänkte jag skulle hoppa in har alla bebisar kommit eller finns de gravida kvar?

Är 25 år bor på centrala hisingen med sambo och hund och väntar första barnet med bf 6 oktober
    Graviditeten har vart bra. Gick hem med graviditetspeng i augusti pga tungt jobb så nu är jag mest hemma vilar o fixar och passar en hund om dagarna

Mår bra men igår på lägeskontrollen visade det sig att min lilla pojke (ja vi vet att de är en pojke) inte har vänt på sig. Så blir vändningsförsök nu. Nån mer som gjort/ska göra det?
    Jag har bf 16/11
  • nyttliv85
    Snultan skrev 2013-09-06 10:37:03 följande:
    Okej då finns de några gravida kvar då

Har alla barn sedan innan oxå?
    Hur mår ni såhär på sluttampen?

Första barnet här!

Jag har mått bra nästan genom hela graviditeten, om man bortser från migränanfall som kom tätt de första 15 veckorna. Börjar dock nu de senaste dagarna få ont i vänster ben/knä och höft, hoppas dock att det bara är tillfälligt, haft känningar i ryggen också men samtidigt känns det normalt och inget jag ska klaga på. 

Vakna idag upp med halsont och tungt huvud, men men känns som var och varannan människa är förkylda nu. 
    Fyra arbetsdagar kvar, sen går jag på graviditetspenning, dubbelkänsla, känns gott för att det börjar bli tungt att jobba, sover dåligt men samtidigt tror jag att jag kommer bli oerhört rastlös.

Hur mår du själv? Välkommen hit fresten :)      
  • nyttliv85
    Snultan skrev 2013-09-17 10:59:12 följande:
    Vändningsförsöket lyckades inte så de blir planerat kejsarsnitt 2 oktober. Men det känns bra

Vad synd, men huvudsaken e att du mår bra över beslutet! Dock en fördel, man vet exakt när det ska ske :) Spännande!
  • nyttliv85

snultan: Lycka till!

Misskaos: Dina bullar ser ljuvliga ut... gud vd sugen jag blev på sötsaker... måste leta efter nått i skåpet... misstänker dock att det bara finns saker jag inte e sugen på :/   

• nyttliv85
    Snultan skrev 2013-10-03 17:25:04 följande:
    Igår 09.14 kom lilla Matheus till världen 3050gram 49 cm. Allt har gåt jättebra! O vi alla mår bra. Op team här på Mölndal har var fantastiska. Vi får förhoppningsvis åka hem rredan imorgon längar!! Saknar min vovve o har mamma o syster på besök (de bor i sthlm)

Grattis! Härligt att allt har gått bra!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013