Inlägg från: Filippaa88 |Visa alla inlägg
  • Filippaa88

Gravid i Göteborg 2013

Dannii B skrev 2013-08-11 20:01:20 följande:

Hej nyblivna och blivande mammor. Idag är lilla Valencia 3 v gammal men inte mkt har ändrats. Äter sover skriker skiter.. vaken??? finns inte på kartan. Hon äter så mkt att jag hinner inte producera så hon blir mätt. När hon väl äter så ser det ut som om hon för krig mot bröstet. Det grymtas och hon drar i mina stackars tjejer. Har varit ute på promenader á la mission to get skinny..men detta motionsområde är inte lämpat för barnvagnar. Väntar på min bärsjal så jag kan linda in henne på mig.. Kvittar hur lite jag hinner få i mig..kilona vägrar lämna mig..

Vilket fint namn Valencia va!! :) aldrig hört det innan
  • Filippaa88
    Snultan skrev 2013-09-06 09:42:50 följande:

Jag hittade den här tråden och tänkte jag skulle hoppa in smile1.gif har alla bebisar kommit eller finns de gravida kvar? smile1.gif

Är 25 år bor på centrala hisingen med sambo och hund och väntar första barnet med bf 6 oktober smile1.gif

Graviditeten har vart bra. Gick hem med graviditetspeng i augusti pga tungt jobb så nu är jag mest hemma vilar o fixar och passar en hund om dagarna smile1.gif

Mår bra men igår på lägeskontrollen visade det sig att min lilla pojke (ja vi vet att de är en pojke) inte har vänt på sig. Så blir vändningsförsök nu. Nån mer som gjort/ska göra det?

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
    Vad trevligt med en till som inte fått än, även om det är hur kul som helst att läsa om de andras underverk :) Jag bor med på Hisingen, stämmer bra in på din beskrivning 25, första barnet, dock har vi ej hund haha :)

Hoppas vändningsförsöket går bra!
  • Filippaa88
    Snultan skrev 2013-09-09 08:48:12 följande:

Vad kul! smile1.gif när har du bf? Hur mår du?

Ska på ul imorgon hos min bm. Sjukhuset ville jag skulle göra de en gång till för att se om han vänt sig. Så vi får väl se imorgon, annars blir det vändningsförsök så får väl se helt enkelt smile1.gif
    Har bf 31/12 :) Just nu är det helt okey, men har mått ganska dåligt under graviditeten. Illamående mer eller mindre varje dag fram till v 20. Det känns bättre nu, men har istället övergått i foglossning, så är svårt att stå/gå längre sträckor.

Hur mår du?
  • Filippaa88
    Snultan skrev 2013-09-10 15:47:41 följande:

Okej. Hade samma med illamående men har sluppit foglossning och mått väldigt bra ändå.

Nu har förvärkarna kommit o kan va jobbigt ibland. Vissa dagar har jag svårt att gå för får jättekramp i låret smile4.gif sen blir magen stenhård och värker så då funkar typ bara vila.. men de är ju nära nu! Och nästa vecka blir det vändningsförsök då lillen ligger med rumpan ner. Så får se hur de går och om de blir en vanlig förlossning eller snitt.

Jobbar du ?
    Usch de låter varken kul med förvärkar eller kramp i låret :( Min mage har med börjat bli jättehård ibland, går ju knappt att röra sig då..

Ja nu är det nära! Kommer det bli snitt om han/hon ligger upponer?

Jag jobbar som säljare. Är ju inget fysiskt jobbigt yrke så kommer försöka jobba så länge det går. Är bara timanställda så behöver få upp mammapenningen lite med.. Hur länge jobbade du? (Om du nu jobbat..)
  • Filippaa88

Hoppas jag inte är för sent ute, men jag är också gärna med och ses. Bor i slättadamm så kan gå dit isåfall :) Måste bara kolla imorgon hur jag jobbar den dagen om jag hinner komma men det hade varit kul :)

• Filippaa88

Jag jobbar hela dagen den 26 så ni får dessvärre ta bort mig från listan :( Men det kommer säkert fler tillfällen :)

• Filippaa88
    Snultan skrev 2013-09-26 05:32:22 följande:

Ah jag tror jag är den enda gravida i gruppen :-P nästan iaf!

Mysigt med massa bebisar! smile1.gif vi ses!

Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!
    Jag med :) Även om jag inte är så duktig på att kommentera ibland.

MissKaos när har du bf?
  • Filippaa88
    MissKaos skrev 2013-09-28 18:32:11 följande:

Du? Bf?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Okej vad bra att de "förvarnar" om att det kan bli över tiden iaf.. Har bf 31/12
  • Filippaa88

Åh bullarna såg riktigt goda ut! Tror jag ska baka ett gäng jag med.

Snultan, lycka till imorgon!

• Filippaa88
    Snultan skrev 2013-10-03 17:25:04 följande:

Igår 09.14 kom lilla Matheus till världen smile1.gif 3050gram 49 cm. Allt har gåt jättebra! O vi alla mår bra. Op team här på Mölndal har var fantastiska. Vi får förhoppningsvis åka hem rredan imorgon smile1.gif längar!! Saknar min vovve o har mamma o syster på besök (de bor i sthlm)

Gravid med första barnet som kommer med planerat kejsarsnitt 2 oktober!
    Grattis!! :) Skönt att allt gick bra!
  • Filippaa88

"Jo jag förstår din tanke. Var ett bra tips. Men vill inte gräva ner mig mer, det är lätt man gör d när man träffar andra med samma "problem" känner jag."

TeddyGirl82 jag tror det är bra att man pratar om det högt, oavsett om man gör det i grupper/på träffar eller såhär i forum. Jag tyckte det hjälpte mig mycket iallafall. Jag är gravid med mitt första barn så har ingen erfarenhet v förlossningsdep, däremot har jag åkt in och ut ur graviddep under hela graviditeten. Aldrig haft tendenser till dep innan så det är jobbigt, särskilt den där känslan av otillräcklighet. Men vad bra att det börjar kännas bättre, är väl det man får trösta sig med, att det BLIR bättre. Kanske låter för klyschigt men kämpa på! Så ska du se att det blir bättre

• Filippaa88
    FridaE skrev 2013-10-24 22:58:31 följande:

Har alla här inne redan fått sina små? Jag väntar fortfarande (BF på lördag). Men skulle gärna vara med på träff! Det är såååå långtråkigt att gå hemma och vänta på att liten ska komma ut...

Jag har inte heller fått, bf 31 dec. Men du kanske hunnit få nu :)
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013