Inlägg från: Dannii B |Visa alla inlägg
  • Dannii B

Gravid i Göteborg 2013

Jag hänger på i den nya tråden

NinaJ skrev 2013-02-22 13:08:48 följande:
    Var på Tul idag, den lilla tvillingen växer inte alls som h*n ska och vi fick göra ett fvp för att utesluta kromosomfel, nu har vi en jobbig vecka framför oss innan vi får svar...

Usch vad jobbigt.. får hoppas på det bästa
    Pyl skrev 2013-02-22 11:00:20 följande:
    Kan tipsa om en studie som de gör på ul-avdelningen på Östra om ni inte har fått information från er BM. De mäter livmodertappen på en eftersom en kort tapp innebär ökad risk för, för tidig födsel. Har man kort tapp blir man erbjuden att delta i en studie. Det kan vara bra för en själv att veta längden kanske. Jag mätte min i alla fall och min var normal. Hade den varit kort hade jag nog deltagit i studien.  WeeBee - jag känner inga magmuskler över huvud taget... Är mjuk som en degboll 

Hahahaha det var LÄÄÄÄNGESEN jag varken såg eller kände mina magmuskler. Kroppen blir inte riktigt som innan när man får barn. Efter 2 är man överlycklig att ens man ff suktar efter en. Har en Lååååång väg tillbaka efter den här knodden. Men den ska jag vandra
  • Dannii B

Hello ladies.. dagarna går och jag känner mig större och större för varje dag. Är bara i v 20 hur ska detta sluta.?? Jag har fött båda mina på Mölndal. ..funkar nog finfint den här ggn med. Jsg tror att så länge de större barnen får vara med och inte blir bortskuffade så kommer det gå alldeles utmärkt. Man nojar mer än vad som är behövligt. Mina 2 är parners in crime at all time. Förhoppningsvis får den här oxå hänga på när den blir gammal nog. Allt sånt löser sig på ett eller annat sätt.

• Dannii B

Den här måndagen tillhör mitt livs historia allra värsta. Stressade med barnen till dagis i morse. Solen låg så fint i ögonen Hann inte ens se att framförvarande bil tvärnitade. Så jag parkerade min i hans bakdel. Chocken går inte att ens beskriva, man är allt annat än kaxig idag. Som tur är gick allt bra med oss alla inblandade. Åkte med ambulans till Östra 8.30 blev undersökt först kl 13.00. Hade jag sagt att jag hade lite ont så hade jag kommit in fortare. Skandal, och det tog inte mer än 5 min att kolla så allt stod rätt till. Svensk sjukvård i ett nötskal..

• Dannii B

Vi verkar bli ett stort gäng tjejer som ska kläcka i sommar. Tur det..ju fler desto roligare. Snart dags för en belly date eller vad säger ni??

• Dannii B

Ja men vd kul med fler nya mammor som droppar in... Jag jobbar butikstider ...sent med andra ord. Men kom med olika förslag på dagar så får man se när de flesta kan.

• Dannii B

Hej alla blivande mammor.... Hoppas ni har det bra och inte oroar ihjäl er över vikten... Vi kan ju även träffas efter att knoddarna tittat ut och promenera bort kilona. Sånt löser sig. Kommer bo mitt vid ett motionsområde så jag har inga ursäkter att inte börja gå av kilona efteråt. Nån som älskar LAKRITS lika mkt som jag?????!! Ska på mässan nu till helgen. Nån mer?? Vattnas i munnen bara jag tänker på det. Nåväl... Hoppas vi kan få till en träff snart med alla mammor. Nu ska kidsen till dagis. Ha det gott så länge

• Dannii B

Hej alla mammor. Var ett tag sedan jag skrev här. Hoppas ni har det bra. Är det nån som kan få till en fika?? Börjar bli lagom rastlös. ...vill bara att knodden ska komma. Har 2 hela mån kvar. Den som kan fika.....hojta...jag är on.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013