Inlägg från: annvian |Visa alla inlägg
  • annvian

Gravid i Göteborg 2013

Hej hej,

Jag hittade hit i elfte timmen kan man säga. Stämmer BF-listan med er som är här i tråden? Själv har jag bf 9/9. Andra barnet.

Någon som går på Barnmorskegruppen?

• annvian

Okidok, jag gick in o uppdaterade med mitt o en annan tjejs namn som hade skrivit i tråden.

Har ni träffats någon gång?

• annvian
    MissKaos skrev 2013-07-30 09:22:50 följande:
    Jag går där. Vem hsr du?
    Ska ha först i dec...
    Din första?

Lycka till Loppan!!

Jag har Jennie Paanen. Det är mitt andra barn. Gick på BMG då oxå men hade en annan barnmorska.

Vem har du?
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-30 09:54:48 följande:

Jag, danii b och vilgot&pyret träffades i våras på en lunch sen har d inte varit nån mer. Men snart kanske
    Kul :)
  • annvian
    MissKaos skrev 2013-07-30 10:27:59 följande:
    Samma bm! Fast hon har gift sig och bytt efternamn under sem! Jättenöjd med henne. Hadecen annan bm med sonen som jag inte inte alls gillade

Just det ja! Hon skulle ju gifta sig. Ska till henne den 8 igen. När fick du din son? Vi fick vår tjej 111127
  • annvian
    LillaLoppanT skrev 2013-07-30 21:22:47 följande:
    Det kom igång av sig självt! Vaknade strax innan sex av en värk. 10.44 föddes Freja! 3325g 51cm

Oj, vad snabbt. Det är så jag hoppas det blir med tiden. O utan komplikationer Drömmer.

Ett stort grattis till lilla tjejen!
  • annvian
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-01 21:51:43 följande:
    Jag känner mig otillräcklig att inte kunna få henne lugn..
    Hon har skrikit sen 19 nu. Börjar misstänka hon har kolik..

Stackare! Jag känner med dig!! Men du, du är allt annat än otillräcklig. Du är grym. Även om det känns för JÄVLIGT.

Hur gammal är lillan nu? Kolik märks inte förrän de är 2-3 v. Vår tjej fick kolik o vi åkte på behandling. Tantan som gjorde behandlingen sa att barn skriker upp till 3 h om dygnet av massa olika anledningar.

Personligen känner jag igen det där med att det gör ont i en själv när barnet skriker så det låter att man knäcker benen på henne. Hemskt är det!
  • annvian
    TeddyGirl82 skrev 2013-08-02 11:34:34 följande:

Hon är 2 veckor idag. Men bvc trodde inte d var kolik. Dom kan som du säger skrika för ingenting. Hon vet inte hur hon vill ha det bara.

Så kan det absolut vara. Vi fick en kolikmodell som efter vi hade varit på behandlingen förvandlades till en frustrerad o arg modell. Hon skrev i princip konstant i 6 månader för hon ville vara med hela tiden. Inte så att hon skulle vara nära oss men hon ville vara med, se överallt osv. Det lugnade sig när hon började kunna röra sig själv.

Bara inte du känner dig värdelös! Det är viktigt.
  • annvian
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-08-05 11:43:10 följande:
    Vilka fina bilder! Känns helt overkligt att vi snart ska ha en sån plutt här hemma. Dessutom en ännu mindre.
  • annvian

Halloj, har skrivit här i gruppen för ett bra tag sen men det senaste har varit fullt upp med annat. Är ni en sammansvetsad grupp el är det ok att vara med? Såg att ni skulle träffas. Har ni träffats innan? Hur gamla är era barn?

Vår lilla tjej tittade ut den 2 sep, 1 v före bf. Har oxå en 1 år, 9 mån tjej sen innan.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013