Inlägg från: Snultan |Visa alla inlägg
  • Snultan

Gravid i Göteborg 2013

Jag hittade den här tråden och tänkte jag skulle hoppa in har alla bebisar kommit eller finns de gravida kvar?

Är 25 år bor på centrala hisingen med sambo och hund och väntar första barnet med bf 6 oktober

Graviditeten har vart bra. Gick hem med graviditetspeng i augusti pga tungt jobb så nu är jag mest hemma vilar o fixar och passar en hund om dagarna

Mår bra men igår på lägeskontrollen visade det sig att min lilla pojke (ja vi vet att de är en pojke) inte har vänt på sig. Så blir vändningsförsök nu. Nån mer som gjort/ska göra det?

Gravid med första barnet som beräknas komma 6 Oktober!
  • Snultan

Okej då finns de några gravida kvar då

Har alla barn sedan innan oxå?

Hur mår ni såhär på sluttampen?

• Snultan

Jo jag mår bra.. illamående och ryggvärk ibland men de var faktiskt värre tidigare. Nu är jag mest trött hela tiden men annars mår jag bra :)

• Snultan
    nyttliv85 skrev 2013-09-06 12:34:22 följande:
    Första barnet här!

Jag har mått bra nästan genom hela graviditeten, om man bortser från migränanfall som kom tätt de första 15 veckorna. Börjar dock nu de senaste dagarna få ont i vänster ben/knä och höft, hoppas dock att det bara är tillfälligt, haft känningar i ryggen också men samtidigt känns det normalt och inget jag ska klaga på. 

Vakna idag upp med halsont och tungt huvud, men men känns som var och varannan människa är förkylda nu. 

Fyra arbetsdagar kvar, sen går jag på graviditetspenning, dubbelkänsla, känns gott för att det börjar bli tungt att jobba, sover dåligt men samtidigt tror jag att jag kommer bli oerhört rastlös.

Hur mår du själv? Välkommen hit fresten :)      

Tack så mycket

Hoppas inte den värken håller i sig. Nu när man inte jobbar så vill man ju ändå kunna passa på att göra saker.

Jag mår bra men är jätte trött allt som oftast. Har precis varit ute på en långpromenad nästan två timmar. Gick bra lite trött mot slutet bara skönt att jag fortfarande orkar hålla igång. Bara gått upp 9 kg och inget svullen. Bra värden, inte ont nånstans..

Ja vi får väl se hur de sista veckorna blir! På tisdag blir det ultraljud för att se om lillen har vänt sig. Har han de inte så blir det vändningsförsök på sjukhuset veckan efter.

Så vi får se.
  • Snultan
    LillaLoppanT skrev 2013-09-06 23:46:36 följande:
    Välkommen. Visst är det skönt med graviditetspenning Det fick jag med. (är brevbärare).

Jag tror att detta från början var en "BF sommaren 2013", men den har efter hand ändrats till en 2013-tråd. Så många har nog fått sina bebisar nu i sommar. Men det finns som sagt en del gravida kvar.

Min bebis låg åt fel håll. Gjorde ett vändningsförsök, och jag hade väntat mig pest och mycket pina. Men det gick hur bra som helst! Läkaren vände henne på ca första försöket. Det tog ca 30 sekunder, och gjorde inte ont alls. 
    Så vill du ha en som är bra på att vända, så ta kontakt med Dr. Tejler på varbergs sjukhus  
    Tack :) Ja, de är ju riktigt skönt :)

Okok gött med lite variation :) när kom din lilla då?

Aah vi får la se om han vänder sig själv eller hur det blir här framöver.. De beror ju väldans på vem som gör vändningsförsöket ja.. men de kommer gå bra vilket som :) jag e positiv iaf hehe :P 
  • Snultan
    Filippaa88 skrev 2013-09-09 07:43:11 följande:
    Vad trevligt med en till som inte fått än, även om det är hur kul som helst att läsa om de andras underverk :) Jag bor med på Hisingen, stämmer bra in på din beskrivning 25, första barnet, dock har vi ej hund haha :)

Hoppas vändningsförsöket går bra!

Vad kul! när har du bf? Hur mår du?

Ska på ul imorgon hos min bm. Sjukhuset ville jag skulle göra de en gång till för att se om han vänt sig. Så vi får väl se imorgon, annars blir det vändningsförsök så får väl se helt enkelt
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-09 11:18:40 följande:
    Hur kan man säga att en bebis är slank när hon följer sin viktkurva?
    Kanske den personen som sa det dennes personliga åsikt?
  • Snultan

De är ju dels för att träna nacken, fokusera, träning ger ju bra utveckling oxå. Plus att dom inte ska få platt huvud!

Står faktiskt om de där i senaste vi föräldrar. Rätt intressant där finns oxå massa tips om man har en bebis som inte gillar att ligga på mage

• Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-09-10 07:40:23 följande:
    Hon gillar d bara att hon blir som flesta bebisar trött. Men vi ska öva.

Nu e d snart dags att börja viktraset ordentligt. Blir nog innan jul..tror jag . En av dagens tankar. Även dopplanering

Ja precis. De är väl ofta men korta stunder som gäller och sen kan man ju variera ställningarna oxå
  • Snultan

Men usch så ni låter, låter inge skoj snart är jag där o joinar er

På tisdag blir det vändningsförsök på Mölndal! Envisa bebbe..

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013