Inlägg från: Snultan |Visa alla inlägg
  • Snultan

Gravid i Göteborg 2013

TeddyGirl82 skrev 2013-10-14 19:14:04 följande:

Bor i tlanda. Men jag känner att jag kommer bara gå ner mig mer, jag e inte folkskygg. Men vill liksom må bra för att kunna öppna mig lite mer. Känner att det blir bättre och bättre.

bara Tilde som är lite speciell just nu. Hon äter oregelbundet, men går upp i vikt. Men känns som hon är liten i maten, men hon säger till om hon är mer hungrig. Och får såna gallskrik. Mest för hon e trött och inte vet vad hon vill. Börjar lära mig skriken ordentligt nu  
    Okej. Men kan ju va skönt kanske att få träffa andra i liknande situationer.. även om man inte är folkskygg så tror jag de kan va skönt med små grupper med. Skönt att det är på väg åt rätt håll iallafall och hoppas du snart kommer ur det!

Okej, låter lite som min Matheus faktiskt. Läste på nån tråd att deras 3 veckors bebisar åt 120 ml.. blir helt chockad!! nu är Matheus två veckor men han äter MAX 60 ml.. mest 30 ml, då äter han lite mer ofta.. men ändå.. känns verkligen liten i maten. Och känner igen det där me o va trött o inte veta riktigt.. eller inte kunna komma till ro.. så har Matheus varit den senaste veckan iaf.. o nu har han börjat kräkas upp maten också ;( men ikväll så har de faktiskt inte varit något gnäll/skrik alls. Så himla skönt. Nu har han sovit två timmar så får väl se hur natten blir här.. 
    Matheus 131002!
  • Snultan
    TeddyGirl82 skrev 2013-10-15 05:48:41 följande:
    Jo jag förstår din tanke. Var ett bra tips. Men vill inte gräva ner mig mer, det är lätt man gör d när man träffar andra med samma "problem" känner jag.

Jag förstår hur du tänker. Jag funderar dock själv på att gå dit, är inte bara för personer med "problem". Jag känner bara att det skulle va trevligt att träffa andra nyblivna föräldrar och jag är inte så förtjust i stora grupper bra att få utbyta lite tankar tänker jag.
    Matheus 131002!
  • Snultan

Idag var vi på bvc o Matheus vägde 3120 och va 51.5 lång, så han växer som han ska

Ang kläder har också ärvt o fått en MASSA.. har förrådet fullt med kläder så vi klarar oss det första året perfekt tycker jag.

Idag har Matheus faktiskt varit vaken mer än vad han brukar på dagarna. De glädjer mig äter mer o oftare men de resulterar ju oxå i att han får för mkt o kräks istället. Så hellre att jag ger lite o ofta så de inte blir för fullt i lilla magen!

Ikväll ska jag tillbaka till skolan. Läser ju engelska b på tisdagkvällar. Varit hemma två veckor men nu är de alltså dags o gå tillbaka. Men de är bra, måste komma igång med pluggandet känner jag. Är ju inte många veckor kvar tills kursen e slut..

Matheus 131002!
  • Snultan
    LillaLoppanT skrev 2013-10-15 16:42:33 följande:
    Coolt att du fortsätter pluggandet så snart!

Dricker han ersättning?

Min lilla tjej vägrar ersättningen, så jag vågar inte lämna henne alls :(

Jag hade till och med kunnat tänka mig att jobba lite, typ en dag i veckan eller så, redan nu, om bra tjejen hade gått med på att dricka ersättning...

Jo de gör han o de funkar jättebra. Ammar lite på kväll/natt oxå å de funkar med bra. Man blir lite mer fri ju o jag kan gå iväg utan problem. Ja, jag började läsa i augusti o bestämde redan då att de SKA funka hehe

Aah jag ska börja jobba en dag i veckan from februari så e ju jättebra att de funkar o lämna lillen till sin pappa då.skönt för en själv att komma iväg oxå.
    Matheus 131002!
  • Snultan

Nu har det vänt han pruttar o bajjar bra hehe, minifomen verkar ha hjälpt. Nu har iaf de där gnälliga timmarna upphört. Så skönt. O han börjar va vaken mer på dagarna oxå o äta mer. Ja de kommer väl gå upp o ner med sånt där men får va nöjd för stunden

Nu sover han sött i min famn

Matheus 131002!
  • Snultan
    sri skrev 2013-10-16 13:34:39 följande:
    Så skönt, hoppas det håller i sig o tänk på att rapa är viktigt om han blir sån, min höll på hela natten mer eller mindre i natt men det var jag berädd på då jag åt brunabönor m fläsk igår, han är rätt känslig mot gasbildande mat har jag märkt, så paprika, lök och dessverre choklad går bort.men jag är så trött på nätterna så det tar en stund innan jag kopplar att det är rapa som behövs så då hinner ju han vakna o är vaken en stund sen m det gör väl inget igentligen.

Aa försöker alltid rapa men de är inte alltid han gör det. Men nu har magknipet gått över nu är han nöjd även på kvällarna

Dock har överskottskräkningarna börjat. Dock tycker jag det är lite konstigt att ibland så kommer det en ganska lång stund efter mat. O då tycker jag det är ganska mycket som kommer. Han verkar inte bry sig alls o annars äter han som han ska o går upp i vikt men jag har läst att de kan va nåt med magmunnen som måste opereras. Står på vårdguiden att de inte ska spruta ut ur munnen men de tycker jag de gör. Iofs har han legat på rygg de två ggr de blivit så (annars kommer de precis efter han ätit) så de kanske är naturligt att de "sprutar" då.. men man blir ju lite fundersam. Ska ta upp det med vår bvc sköterska iaf!
    Matheus 131002!
  • Snultan

Måste ta upp detta igen. Läste precis en forum tråd om detta med kaskadkräkningar. Nån som har erfarenhet?

Det stod iaf att det inte är normalt och att man alltid ska kolla upp det. Så ska ringa bvc och fråga. För detta har nu hänt två ggr att han kräks mycket verkligen de kommer på hela kläderna, kudden, handduken..

Blää

Matheus 131002!
  • Snultan

Ja de sa bvc oxå. Nu har han kräkts så kraftigt tre gånger. I tisdags kväll, imorse och nu ikväll.

Hon sa om de händer varje dag ska vi kolla upp det.

Matheus 131002!
  • Snultan

Han kräktes sådär mycket igårkväll oxå så vi får väl se hur de är under helgen. Han mår ju bra i övrigt och äter som han ska, även om jag skulle önska det var lite mer "fasta tider" men de där kan man ju inte styra över på nätterna äter han som en klocka 60 ml var tredje timme och på dagarna har han nu börjat med nåt så dumt att äta typ 30 ml varje eller varannan timme. Men sålänge han verkar nöjd så! Sen så känns det som deras mönster ändras hela tiden typ.. ibland kan jag faktiskt få i honom 90 ml oxå, som det ju står på paketet, men ja de är så olika vad han känner för.. sen har han dessutom fått för sig att jag ska få byta bajjblöjor på NÄTTERNA!! Tre st bytte jag inatt. Jättebra att han bajar men liite taskigt att göra det på nätterna :-P

Matheus 131002!
  • Snultan

mm nu precis så kräktes han, ganska mkt. det är inte så att det spruuuuuutar jättelångt men de kommer med sån kraft ändå.. men är man snabb med handduken så hinner man fånga upp det liksom.. men nu tror jag det blev för mkt mat.. han åt vid 15.30 60 ml o sen igen en timme senare 30 ml.. svårt att läsa av signalerna ju..

hoppas de bara är överskottskräkningar iaf 

Matheus 131002!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013