Inlägg från: Vilgot o Lillpyret |Visa alla inlägg
  • Vilgot o Lillpyret

Gravid i Göteborg 2013

Hej alla!

Hur går det? Känner du något än, TeddyGirl82? Nu borde det ploppa ut fler bebisar här snart!

Min lille kille är nu 10 dagar gammal och allt fungerar jättebra. Hade lite problem med amningen i några dagar (spricka vid bröstvårtan) men nu fungerar det. Han sover, äter och bajsar. Kan ligga själv en hel del om dagarna men är väldigt tuttig om nätterna. Då har han svårt för att somna. Han äter varannan timme men konstigt nog känner jag mig inte låst. Jag tror att det beror på att jag denna gång inte har ont vid amningen (längre). Då min äldste son var liten och jag ammade honom så grät jag för att det gjorde så ont. Det gjorde ont i hela mig då jag såg att han ville ha mat igen. Skönt att slippa det nu!

Med kroppen går det bra nu, den börjar återhämta sig. Har haft väldigt ont i underlivet (sprack och sydde både i vagina och i ena blygdläppen), särskilt då jag kissat... Jag rekommenderar er att köpa Zylocain-salva! Det är en bedövningssalva som är helt fantastisk! Utan den vet jag inte hur jag hade klarat mig. Men nu har det i alla fall blivit mycket bättre, så skönt! Har däremot kvar en mystisk, tryckande tyngdkänsla som sitter över klitoris. Den kommer helt plötsligt och det känns som att allt ska ramla ner. Det är inte skönt! Jag har kollat runt lite och det är tydligen vanligt att känna så, och det är väl inte konstigt efter att man pressat ut en bebis. Trodde först att det kunde vara urinvägsinfektion men nu vet jag att det inte är det.

Utöver det onda så är det fantastiskt att ha en liten bebis igen. Det är så mysigt! Tänk att ni alla snart kommer få era små att snusa på. Bebisdoft är ju det godaste som finns!

Här kommer lite bilder på mitt underverk:

Ivar på BB.

På väg hem i det stoora babyskyddet.

Hälsar på fantastiska och stolta storebror Vilgot.

Myser hos pappa.

Den nyaste bilden på Ivar, tagen igår.

• Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-04 17:31:56 följande:
    Åh jag får krupp. Har inte haft rikliga flytningar innan i graviditeten men nu är det rikligt. Och lite vitt. Man väntar ju på slempropp pch vatten som ska gå..svårt och veta bsra vad som e vad? Kan det ske samtidigt? Man googlar ju men blir ju inte klokare för det. Ytterst lite värk i bäckenet med. Bebisen ligger längre ner för d e lätt att andas nu. Får hoppas den fixerats sig nu. Får jag veta imorgon förhoppningsvis när d e barnmorskan igen. Får fråga om flytningarna då med

För mig var slemproppen genomskinlig med blod i, det var väldigt segt och slemmigt. Nästan som klister! De vanliga flytningarna torkades lätt bort med papper medan slemproppen var svår. Man fick använda mycket papper för att få bort det...
  • Vilgot o Lillpyret

Ni skrev om samband mellan hur lång tid man krystar och hur mycket man spricker. Jag vet inte exakt hur länge jag krystade men 30 min efter vi blev inskrivna kom han ut så det gick snabbt. Hade krystkänningar ett bra tag innan (det började kännas i bilen in), sedan krystade jag rejält inne på toaletten och när vi väl blev inskrivna och jag hade blivit undersökt och fått lustgasen kunde jag börja krysta igen. Så det var väl ungefär en halvtimme det tog. Jag vet inte hur många stygn jag fick men jag sprack på två ställen, inuti vaginan brast jag och så klyvdes ena inre blygdläppen itu. :/ Det kändes som att barnmorskan sydde i en evighet... Men nu har stygnen börjat falla bort! Så skönt! Vill ha tillbaka min kropp!

• Vilgot o Lillpyret

Nu tycker jag att någon utav er får ploppa! ;) Hur har ni haft det i värmen i dag? Jag har svettats kolossalt mycket men jag tycker att detta har blivit värre efter förlossningen. Vet inte om det är amningen som gör det. I natt blir Ivar redan tre veckor. Oj, vad tiden går! Han växer och växer, är stark och lyfter gärna upp huvudet då han ligger på mage. Han har börjat få runda, goa kinder. :) Nu längtar jag så mycket efter det första leendet. Vilgot var fyra, fem veckor när det äntligen kom så snart så!

• Vilgot o Lillpyret

Jag undrar förresten hur det går för NinaJ och hennes tvilling. Hoppas att han växt på sig bra och att de har fått komma hem nu!

• Vilgot o Lillpyret

TeddyGirl82: Man får känna så som du gör, det är inget konstigt med det. Men jag lovar, det är inget fel på dig! Om en väldigt liten, liten stund har du din bebis hos dig. Snart, snart är denna väntan över. Då kommer du glömma bort alla dessa känslor. Man känner sig ofta förtvivlad på slutet, jag tror som flera av er skrivit att det beror på hormonerna. Tänk vad de far runt nu innan den lille ska ut! Passa på att vila mycket nu för nu sätter det igång NÄR SOM HELST. Unna dig en massa gott, choklad och massage. Ta varma bad. Köp någon härlig badbomb att lyxa till det med. Har ni köpt alla kläder? Det finns säkert rum för något fint extra. Har ni bestämt vad bebisen ska ha på sig på BB? Om inte så ge dig ut och hitta det finaste du kan hitta. Har ni köpt någon Min första bok? Om inte så skaffa en sådan! Det brukar vara en del som man kan fylla i innan liten har kommit. Ta med din man ut på restaurang. Gå till frisören. Sådant kommer dröja innan du får tid för det. Ring och prata med din BM, berätta hur du mår. Be henne göra en hinnsvepning.

• Vilgot o Lillpyret
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-16 21:36:23 följande:
    Här blir d se lite fotboll till. Får inte somna före mannen. Snarkar så säger han. Är inte så trött heller. Det svtog lite men sen när jag gick upp och rörde mig och gick på toa kom värken tillbaka. Vette fan vad som händer alltså. Man får avvakta och se. Dom sa att e d oroande för mig så får man ringa igen och kolla vad som händer. Hon sa i alla fall att allt lät bra av d som händer

Spännande!
  • Vilgot o Lillpyret

Nu rullar det in bebisar! Härligt! Stort grattis, September2009! Hoppas att allt går bra för dig, TeddyGirl82! Din bebis har säkert kommit ut nu med tanke på tryckandet neråt som du tidigare beskrev.

• Vilgot o Lillpyret
    Dannii B skrev 2013-07-22 02:51:53 följande:
    Hej i tråden.. ligger på Mölndals sjukhus och sniffar bebis. Kl 18:20 började jag få lite skarpa värkar. Klockade dem..höll ut till 22:15 22.30 inskrivna på förlossningen kl 23:18 kom primadonnan ut Klarade mig utan att spricka trots att hon var ngt större än de andra 2. 3780g 50 lång Fast hon kännns tiny. Har lite svårt att sova nu. Dels för att stackarn har ont i magen, vill äta / snutta tutte. Nu ligger hon på mig som en brosch och jag är MEGA pissnödig. Hemgång imorgon. .känns lite löjligt att ligga kvar när man gjort detta för 3:e och ABSOLUT SISTA GÅNGEN God natt på er

Stort grattis!!!
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013