Gravid i Göteborg 2013
Hej alla!
Hur går det? Känner du något än, TeddyGirl82? Nu borde det ploppa ut fler bebisar här snart!
Min lille kille är nu 10 dagar gammal och allt fungerar jättebra. Hade lite problem med amningen i några dagar (spricka vid bröstvårtan) men nu fungerar det. Han sover, äter och bajsar. Kan ligga själv en hel del om dagarna men är väldigt tuttig om nätterna. Då har han svårt för att somna. Han äter varannan timme men konstigt nog känner jag mig inte låst. Jag tror att det beror på att jag denna gång inte har ont vid amningen (längre). Då min äldste son var liten och jag ammade honom så grät jag för att det gjorde så ont. Det gjorde ont i hela mig då jag såg att han ville ha mat igen. Skönt att slippa det nu!
Med kroppen går det bra nu, den börjar återhämta sig. Har haft väldigt ont i underlivet (sprack och sydde både i vagina och i ena blygdläppen), särskilt då jag kissat... Jag rekommenderar er att köpa Zylocain-salva! Det är en bedövningssalva som är helt fantastisk! Utan den vet jag inte hur jag hade klarat mig. Men nu har det i alla fall blivit mycket bättre, så skönt! Har däremot kvar en mystisk, tryckande tyngdkänsla som sitter över klitoris. Den kommer helt plötsligt och det känns som att allt ska ramla ner. Det är inte skönt! Jag har kollat runt lite och det är tydligen vanligt att känna så, och det är väl inte konstigt efter att man pressat ut en bebis. Trodde först att det kunde vara urinvägsinfektion men nu vet jag att det inte är det.
Utöver det onda så är det fantastiskt att ha en liten bebis igen. Det är så mysigt! Tänk att ni alla snart kommer få era små att snusa på. Bebisdoft är ju det godaste som finns!
Här kommer lite bilder på mitt underverk:

Ivar på BB.

På väg hem i det stoora babyskyddet.

Hälsar på fantastiska och stolta storebror Vilgot.

Myser hos pappa.

Den nyaste bilden på Ivar, tagen igår.