Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Promenerat nu på morgonen i ganska lugnt tempo till MVC. Man känner att bebisen ligger längre ner i alla fall.Huvudet är ytterst lite ruckbart. Det gjorde lite ont när hon kände där.  Allt såg bra ut, hjärtljuden där dom brukar vara på 147 och även mina värden som dom ska. Flytningarna sa hon att dom var normalt att få nu. Det behövs ju mjukas upp där nere. Hon sa att man ska passa på att både göra saker och även ta det lugnt. Fick även ett datum som är det absolut sista sen e d igångsättning.

Idag är man lite orolig i magen typ, börjar väl närma sig om man ska gå på lite tecken med nr 2 så att säga..hoppas hoppas på denna helgen.  

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 08:45:42 följande:
    Jag blev lite lös i magen innan sonen kom. Han har fått mask i magen... ofarligt men smittsamt och äckligt!

Ja, d e lite så idag. Men ska inte tänka mer på det hehe. Stackarn. Förstår det är äckligt, det är väl inte nåt som man önskar någon. Hoppas han blir av med den snart
  • TeddyGirl82

Ja usdch mask verkar inget kul. verkar jobbigt och bli av med också..men hoppas ni kan bli av me d

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-07-05 15:37:22 följande:
    Åhh fy..peppar peppar.. mina barn har aldrig haft mask. Vettefan om jag föredrar löss. Kanske vattkoppor. . Mina barn har välsignats med tjockt lockigt hår och bara reda ut det efter en dusch är ett heltidsarbete. Äntligen sol Ska till Gunnebo Slott sen och se GRIS en teatermusikal med barnen. Hoppas på att promenaden dit gör underverk och jag börjar känna NÅT.. Ha en jätteskön fredag mammor

Håller tummarna. Kände lite i bäckenet när jag gick förut. Ska ta en kvälls promis sen med så kanske man sover bra sen. Och bebisen är lugn igen. Så hoppas på lugnet före stormen. Köpte en ananas men man ska ju äta massa har jag läst. Och jag e så rädd att få sån halsbränna..räcker memed den hemska jag har nu igen får se om d stämmer att bebisen har mycket hår då när man har mycket halsbränna
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:41:45 följande:
    Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!

Härligt. Det är alltid skönt att få ett sånt besked för d e ju nåt som spelar ganska stor roll längre fram sen med.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:40:39 följande:

Löss har vi klarat oss från. men JA! ÄCKLIGT!! Nu har hela familjen tagit röda piller iaf. SJU till mig och barnafadern och 2 till sonen. Det kliar, jag vet inte om jag med har det eller om jag inbillar mig. Det började klia när jag såg sonens maskar..  Tvättar hysterisk nu. Tänker byta alla lakan och handdukar imorgon....

Bättre vara på den säkra sidan. Och hoppas ni blir av med det. Förstår d inte känns så nice alls.
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 17:33:12 följande:
    Polisen ringde i veckan och ngn hade hotat någon mottagning (tex oss) med att komma och skjuta oss och sedan sig själv.

Jobbar man med många kriminella, eller med kriminell bakgrund att domd ärtill ahr ett tungt missbruk bakom sig så ja, det är en av de mer farliga saker man kan jobba med i vården tror jag.

Jösses. Ja d e väl ingen miljö man vill jobba för länge i när man har en liten i magen..tror aldrig jag hade pallat ett sånt jobb..så d e imponerande med dom som gör det
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 18:29:14 följande:

Oftast är det ju inte så såklart. Och jag tänker att dom sm jobbar ensamma på tex bensinstationer på nätterna egentligen är mer utsatta än vi på ett sätt, eller påmånga sätt. Vi är alltid kanske 5 pers på mottagningen (minst) och vi har larm som går direkt till polisen. Vi har övervakningskamera för att se vem som ringer på etc.
    Och dom flesta som kommer vill ju ha vår hjälp.
    Just idag är jag mer oroad över masken. Tänk att komma in på förlossning och börja krysta ut springmaskar Kräks Hoppas inte vi får tbx det efter detta.

Hur går det för dig då? Blev det en kvällspormenad?
    Ja kom precis in från den, inte så lång men kom ut både för att bli piggare och för d kanske kan göra nåt. Kände lite under magen om man säger så men sen försvann det. Är väl lite små SD. Vill så gärna föda nu, struntar i hur d startar och hur man blir, vill d bara börjar.

Vill verkligen inte gå till datumet BM gav mig för igångsättning. men d e bara 2 dar övertid än så länge så lite till kan jag orka med. Imorrn har vi planerat in lite grillning så då kanske man slipper tänka lite hehe 
  • TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-07-05 19:10:35 följande:

Det lär den ju vara. Men tanken slog mig ändå.
    Nu kunde jag inte låta bli att skratta lite. Dels åt att jag ska föda i december. Dels åt tanken på BM min när det börjar flyga ut små maskar..

hihi nu när du sa d så fick man konstig bild i huvvet :P

nu mumsas d ananas..får se om d ger nåt mer än halsbränna   
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013