Gravid i Göteborg 2013
Vi tittar på film scary movie,den senaste! helt värdelös.
å äter choklad :P
H*lvetes natt :( Haft värkar som började med ca 10 min mellanrum,som sen under några timmar var mellan 7-8 min och nu sen ca 2h tillbaka pendlar det mellan 3-6 min typ :/
Lyckades slumra till mellan minutrarna under nån halv timme. Tröött..
Vet inte om jag borde ringa,det gör djävulskt ont när värkarna kommer.
Men vill inte åka in för tidigt! :/
11/8 kl 19.13 kom han! Världens finaste. Stor va han,54 lång & 4420gram. Inte undra på att det gjorde ont! Men nu är han här :D
Tack för gratulationerna!
Gu så svårt det kan va att namnge ett barn! Han är fortfarande namnlös stackarn :P
Han får dras med sitt smeknamn från magen "pricken". Fniss*
Börjar bli lite rastlöst på BB!
Stannade en extra dag för bm tyckte det så vi kunde få mer hjälp med amningen o så. Längtar hem. Tur att killen får sova över iaf! Jag har fått en riktig sugpropp,vill snutta hela tiden..
Ajj mina bröst! :'(
Dom har svällt till det 3 dubbla under dagen. Har preparerat med ipren,varm dusch + massage & nu varm vetekudde.
Känner mig lite lurad på hur "lätt" det ser ut att bli mamma. Aotch :(
Det känns något bättre.
Men när han suger ömmar det väldigt.
Blir osäker på om han suger rätt.
Ögonen går i kors,lillen har velat ha tutte mer eller mindre hela natten.
Funderar på att ta till med napp
Han blir lugn o sover när vi sätter in lill fingret.. Så de borde ju bara va sugbehov?
Vad tror ni? På bb sa dom ju att man helst ska vänta till amningen e i ordning..?
Det känns bättre med tuttarna idag.
Ont gör det men dom spränger inte lika mycket.
Gu så sjukt att man får ont i hela kroppen utav sitt barns skrik.
Ang nappen jag skrev så försökte vi med det förut men han verkar inte riktigt förstå hur han ska gö me den eller så smakar den helt enkelt inte gott!
Har testat med 2 olika sorter.
Han vill inte heller gärna ligga ensam för sig själv. Det är vid tutten eller uppe på bröstet som gäller!
Som tur är duger pappas bröst ibland så jag kan få pausa lite.
Igår sov han dock en bra stund i vagnen som pappa gungade på ibland.
Men idag vill de sig inte alls.
Vilken omställning att bli förälder.
Det är underbart samtidigt som det är väldigt utmattande.
Hoppas man får lite energi snart.
Imorgon ska vi på hörsel testet!
Så glad! Bebis sov i sin säng hela natten. Bvc hade åsikter om att låta honom sova på sida/mage & att han helst skulle sova i sin säng på rygg så vi tänkte att vi får testa. (Pga spädbarnsdöd)
Trodde inte det skulle gå men det gick jätte bra. Tog ju en stund innan han somnade men det gick! Skönt att kunna breda ut sig i sängen utan att va rädd för att mosa honom.
Sen tyckte dom inte att man skulle ha babynest,för dom ska kunna "sprattla" till så som dom gör ibland när dom sover. Och man ska inte "linda in dom".
Har dom pratat med er andra om detta?
Jag var helt inne på att köpa/göra ett babynest för det verkar funka så bra för alla. Hm.
Jag känner mig inte som Susanne längre :(
Fy har en liten som är snorig
Familjeliv appen e helt värdelös!
Har en liten snorig & slemmig i halsen kille här hemma. Har varit vaken sen 4 imorse. Tycker så synd om honom. För stunden kan han andas o sitter nu i gungan. Man är ju lite nojjig för rs virus. Men han e rätt pigg för övrigt.
Har ni andra klarat er från sjukdomar hittils?