September2009 skrev 2013-06-23 23:30:57 följande:
Grattis till nytillskottet :) skönt att det inte blev nån utdragen historia inne på förlossningen men jag är inte så avundsjuk på dig för att åka fram och tillbaks, bilresandet borde vara hemskt jobbigt i sig.
Med förra hade jag inte haft så mycket förvärkar utan kunde obehindrat ta promenader utan problem, samma dag som jag fick åka in hade jag varit i slottskogen och sen kom värkarna igång på kvällen och bara ett par timmar senare åkte vi in och på förlossningen tog det sedan 14 timmar. Jag hoppas så innerligt att det ska gå lite fortare den här gången, ska i alla fall försöka stå ut några timmar till med värkar hemma så, vet inte riktigt varför men tror att det skulle kännas lite bättre att få höra att jag är öppen mer än de ynka 2 cm jag var öppen när jag kom in förra gången.
TeddyGirl82, ang nedstämdheten du nämnde tidigare kan jag förstå mycket väl, så mycket tankar och känslor man inte vet hur man ska hantera allt och ovissheten hur livet kommer bli med ett litet liv som man helt plötsligt ska ansvars för. Nu när man har ett barn så är ju hela situationen helt annorlunda, glädjen som ens barn ger varje dag blåser bort alla känslor av nedstämdhet tycker jag. Man kan omöjligt förstå hur stor kärlek man kan ha för någon annan förrän man fått sitt första barn. Jag gick verkligen på moln den första tiden, går ju inte riktigt att leva i den bubblan på det sättet nu när man har ett barn till är hemma, kommer nog sakna den känslan den här gången, det är något jag avundas er som nu får första barnet!
Jo det är så jag känner. Men att d kommer nu först och inte under hela graviditeten är lite jobbigt. Men alla gravida går ju igenom det mer eller mindre.
Ni som fött innan har ni kännt nåt speciellt dagen då ni fick åka in eller dagarna innan? man läser ju om att man e lös i magen och såna saker...inte för jag vill gå och känna efter men ändå.
Idag ska dagen startas med en lång promenad, sen får jag se vad man ska hitta på. Vill inte bara sitta då går dagen så långsamt