Inlägg från: LillaLoppanT |Visa alla inlägg
  • LillaLoppanT

Gravid i Göteborg 2013

Sambon kom hem igår och föreslog att vi kanske skulle åka till Legoland innan bebisen kommer, trots att vi lagt den planen på is för ett tag...
    Så nu ska vi tydligen till legoland och lalandia i tre nätter när jag är i V 35... så vad tror ni? Är jag helt galen?!?! Eller fixar man en heldag på legoland när man är höggravid?

och vart sjutton hittar man en baddräkt där magen får plats? 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ LUKAS ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
  • LillaLoppanT
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-06-01 22:07:36 följande:
    I går lossnade en hel del utav slemproppen (ca 4 x 1 cm) och i dag kom det lite till. Spännande! Det behöver inte betyda att något är på G inom det närmsta men det tyder ju på att kroppen förbereder sig. Jag fick aldrig se den vid förra graviditeten så detta är ju väldigt spännande! ;)

Åh, så spännande! Vilken vecka är du i?
  • LillaLoppanT
    WeeBee skrev 2013-06-04 18:53:16 följande:
    Shit...här händer det grejer! Jag känner mig så långt efter er. Är iof i vecka 34 men det är ju typ 2-4 veckor efter er ändå.
    Är det nån kvar som ska få i slutet på juli eller efter det?
    Jag är beräknad 20e juli...
    SusannneL skrev 2013-06-05 07:22:12 följande:
    E det bara jag som kan känna mig grinig när det bökar i magen hela dagen?
    Tror den lille försökte göra sig mer plats igår! Var väldigt svårt att koncentrera sig på annat när han bökade runt hela tiden :P
    Är glad att det rör sig såklart men ibland kan det kännas som när någon "pickar en" på axeln för att få säga nåt! ;D
    Om mindre än 2v åker vi till Italien!
    Nervöös!
    Förresten en fråga,är det bara jag/vi som väntar med att köpa alla bebis saker? :$ Vi har bara beställt vagnen
    Flyger ni till Italien? Tills vilken vecka får man flyga?

Vi åker till danmark nästa vecka, tre nätter... Jag tycker det är äventyr nog :)

• LillaLoppanT
    SusannneL skrev 2013-06-05 15:53:26 följande:
    Nej vi ska bila :P Ska bli intressant att se om man orkar sitta så länge! Tack och lov ska vi åka "långsamt" med övernattning o så. Och dessutom har vi 2 barn i andra bilen som förhoppningsvis vill pausa lika ofta som mig ;D
    Vart i Italien skall ni?
    Vi bilade med vår 3,5åring till italien förra året. Till gardasjön. Det var en underbar resa! Inga problem alls. (Jag var iofs inte gravid)
    Vi körde ner genom Tyskland och stannade tre nätter på vägen ner. (i Tyskland). Sen bodde vi 7 nätter på samma hotel i Italien. På vägen hem så stannade vi två nätter på samma ställe i Schweitz , och tog sen den vägen hem, med två övernattningar till.

Det var verkligen en toppenresa, så jag rekommenderar varmt att bila neråt i Europa :)
  • LillaLoppanT
    SusannneL skrev 2013-06-06 00:42:20 följande:
    Vi ska till Villarelli! :) Min morbror har lägenhet/hus där som vi har lånat. Får hoppas att det går bra. Är lite små orolig! Mest för mina svullna händer/fötter! :/

Ja, värmen lär inte vara nådig! Ha det superbra!
  • LillaLoppanT

Lite nyfiken, vad har ni andra köpt för vagn? För oss blir det en brio Smile 

Och idag köpte vi de sista smågrejerna, bla en "sköterska", en sån här:

• LillaLoppanT

haha, sköterska = skötväska!

Damn you autocorrect! 

• LillaLoppanT
    WeeBee skrev 2013-06-08 10:16:47 följande:
    Förresten! Jag var på Ullared i förrgår...shoppade loss för 4700 kr...typ nästan bara bebisgrejer. Å min mor handlade bebissaker till mig för säkert 1500kr oxå.
    Sen var jag på Ikea igår å brände ytterligare 1700 kr på bebis.

Shit...va jag har lagt pengar på det här projektet hittills...å mer lär det väl säkert bli. Att jag redan har två barnvagnar kanske är lite överdrivet...men jag tror att jag kommer ha god nytta av båda

Det enda som saknas nu är en bebissäng! Men jag funderar på om jag kanske skulle skippa bebissängen just nu å gå på ett sånt där babynest istället. Annars är det en babycrib jag spetsat in mig på...för att lätt kunna köra runt det i lägenheten om man behöver byta rum å för att kunna ha bebis brevid mig utan att ha henne i sängen.
    Shit, vad köpte ni för bebissaker på ullared egentligen?!?! Man får myyyyycket för 4700 där :)
    Vilka två vagnar har du köpt? (ja, jag erkänner, jag är lite av en barnvagnsnörd )

Vad är en babycrib?

Jag hade nog inte skippat sängen, bebisen kommer ändå behöva den förr eller senare. Och jag tror man gör det svårt för sig, inför framtiden, om man inte i viss mån försöker lära bebisen att den har en egen säng... Men vad vet jag, kanske inte alls är så...
  • LillaLoppanT
    SusannneL skrev 2013-06-09 09:15:05 följande:
    Men jäkla app!! Varför kommer inte hela mina meddelande med!?
    Ett tips, använd inte den där jäkla appen

Bättre att gå in på den vanliga sidan, via webbläsaren...

• LillaLoppanT
    EwMa skrev 2013-06-12 09:10:22 följande:
    Har bäddat spjälsängen...och nu funderar jag på det här med kudde eller ej i sängen. Vi köpte en nere i Ullared, den lite tjockare, sen har vi en tunnare i vagnen...men jag tycker den verkar lite hög kudden till sängen. Ska man byta dom kanske eller köra helt utan kudde i sängen i början? Har ju läst lite att det är viktigt att huvudet varieras i olika lägen i början för att huvudet ska få "rätt" form så att säga...ni som har barn sen innan hur har ni gjort?
    Vi köpte kudde på Gekås till sonen med (Var iofs nästan fem år sedan nu) Den var på tok för tjock! Så just kudde rekommenderar jag inte att man köper där... blir tokigt med en nyfödd bebis.
    Gå till en babyaffär, typ babyproffsen och be dem om en kudde för nyfödd....  Så hjälper dom dig få rätt... Den skall inte vara särskilt hög alls... Du kommer känna stor skillnad på kuddarna, och det är verkliigen värt de extra kronorna.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013