Inlägg från: MissKaos |Visa alla inlägg
  • MissKaos

Gravid i Göteborg 2013

Bilen. .

TeddyGirl82 skrev 2013-07-01 05:42:47 följande:
    Ok får ge mig ut och kolla idag, känns lite onödigt att förstöra madrassen i sängen, samma med soffan egentligen men kan ju inte plasta in allt..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vilken dag har/hade du bf?

TeddyGirl82 skrev 2013-07-02 05:54:46 följande:
    Händer ingenting här..ingen värk eller nånting..

Har börjat höra ett knäppande från magen, som när lederna knakar till. Stackarn redan dåliga leder där inne. Är lite läbbigt men säkert inget att oroa sig för. 

TeddyGirl82 skrev 2013-07-02 05:54:46 följande:
    Händer ingenting här..ingen värk eller nånting..

Har börjat höra ett knäppande från magen, som när lederna knakar till. Stackarn redan dåliga leder där inne. Är lite läbbigt men säkert inget att oroa sig för. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Aha. Då vet du vilken dag det inte blir. Ingen verkar ju födas på bf.. hoppas det smäller till snart. Övertiden är jobbig. Mina +16 dagar sist kändes som år

TeddyGirl82 skrev 2013-07-02 06:40:32 följande:
    Imorgon...

• MissKaos
    TeddyGirl82 skrev 2013-07-02 07:44:37 följande:

Nä, ingen aning om när d kan bli. kan ju hoppas att det inte är för länge då vi vet exakt när jag blev med barn då våran bebis är "tillverkad" genom IVF. Men d e ju ingen garanti för det. Vill inte gå för länge, för jag kommer ge upp då plus man hört att igångsättning kan ta längre tid..hoppas mest på helgen men även i veckan...

Jag blev inte igångsatt. Och de flesta KOMMER igång spontant. Det spelar eg inte så stor roll när bebis blev till, naturen har ingen almenacka.. Så bf +/- 14 dgr är ju gentligen bf. Jag hoppas det sätter igång strax! Minns hur mkt sd jag fick av vissa saker, röra mig tex.. Så gå i affärer är bra! (alla ursäkter..) sen fick jag massa massa sd av att lukta på andras bebisar. Konstigt egentligen.
    Börjar nu längta att få föda ut min knodd. Och den ska komma i december.. Jösses amalia! Ni får väl ställ aupp med doftprover på bebisar from nov eller ngt
    Jag vet nog ganksa precis när vår blev till med. Fick ett Mf 10 dgr före att jag blev gravid igen. Har ätit hormoner och när cykeln blir styrd då så känner jag Äl. Och sen fick jag p9os gravtest tidigt på BIM-7 tror jag första svag antydan kom. Mao finns det inte mkt utrymme för fantasin där! Vår BF har endast flyttats +/1 eller 2 dgr från det ursprungliga av de tre UL som är gjorda. På beräkning utifrån ÄL blev det 6 dec, samma om jag räknar från mf  som mens. På tidiga Ul fick jag 5dec. På KUB 6 dec och på R-Ul 7! Så det är verkligen samstämmigt. Med sonen tror jag dom flyttade runt mig en vecka eller så.  
  • MissKaos
    Chickie skrev 2013-07-02 14:16:08 följande:
    * Chickie - 33 år, nära Kviberg, andra barnet 21/9 
    Var??
    Jag bor på övre Kviberg.
  • MissKaos
    Chickie skrev 2013-07-02 14:14:25 följande:

Kul rätt nära ändå :)

Ja trist är det tycker jag. För mig är det så viktigt att komma ut och träffa andra i samma båt, annars klättrar jag på väggarna hemma. Men det kanske blir annorlunda med andra barnet, kanske inte hinner med så mycket klättrande ;)  
    Jag ska ju inte ha förrsen i december! Vilken fsk går ditt stora barn på? Du och jag borde ju hinna promener ihop om inte annat.  Jag tror öppnis kan vara bra. Med lite tur så har dom fortfrande rytmik för större barn 1g/vecka och öppet innan för lek. Det kanske kan vara en bra grejj? I Allhelgona KA.

Börjar med Niferex idag. Jippie för magen *not*
  • MissKaos
    Chickie skrev 2013-07-02 15:35:09 följande:

Låter jättebra!

Tar också Niferex, väger upp det med den där sliskiga söta smörjan vad den nu heter så att magen håller sig någorlunda i schack!  

Lactulos.
    Jag klarar dessvärre inte att äta det. Spyr upp det igen, även som inte-gravid.. Har IBS och får smärtsamma gaser av det som inte kommer upp så jag får lösa det på annat sätt...  Men men. Jag är rätt bra på det där med förstoppning. JObbar med opiater. Biv: Förstoppning.. Man kan ju göra en del kostmässigt och med träning. Inolaxol i nödfall.
  • MissKaos

Substitutionsverksamheten öppenvård. Vi tsr hand om fd heroinmissbrukare. Beroendet blir så fysiskt att man måste ge medicin för att klara ett normalt liv. Andrs beroenden ser inte ut på det viset. Det är en kick att se dom det går bra för!

Chickie skrev 2013-07-02 16:22:08 följande:
    Just det, så heter det. Väldigt äckligt. Jobbar med opiater? Vad innebär det? *nyfiken*

• MissKaos

Jag behöver med ut!

Chickie skrev 2013-07-02 14:14:25 följande:
    Kul rätt nära ändå :)

Ja trist är det tycker jag. För mig är det så viktigt att komma ut och träffa andra i samma båt, annars klättrar jag på väggarna hemma. Men det kanske blir annorlunda med andra barnet, kanske inte hinner med så mycket klättrande ;)  

• MissKaos

Ja det är nog den tyngsta patient gruppen man kan hitta.

Opiater är en läkemedelsgrupp och däri finns även droger. Tex opium heroin morfin.

Chickie skrev 2013-07-02 16:30:14 följande:
    Oj låter tungt men givande :) Så missbrukarna får alltså förstoppning av opiaterna? Jag tänkte att det var något ämne du jobbade med som du andades in som gav dig förstoppning

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013