Inlägg från: SusannneL |Visa alla inlägg
  • SusannneL

Gravid i Göteborg 2013

EwMa frågan var till dig men glömde tagga :$

• SusannneL

Ångeest! Var hos bm,18 kg + sen inskrivning! :'( Bm trodde iofs att jag har en hel del vätska i kroppen. Men ändå. Tycker vikt ökningen är skit jobbig. Ändå kan jag inte låta bli att äta go saker. Bebis mår iaf bra! :)

• SusannneL
    EwMa skrev 2013-06-10 17:58:27 följande:
    Skit i vikten nu. Det kommer gå bort sen. Bebis e 3500 kg. Moderkakan 700g. Sen livmodern väger med allt vatten i och sen försvinner d när man ammar har jag hört. Så det kommer gå jättebra att bli av med det sen

Försökte tänka så innan besöket hos bm igår. Det är väl mitt dåliga samvete för jag vet att jag unnat mig lite för mycket gott & rört mig minimalt :/
  • SusannneL
    EwMa skrev 2013-06-12 09:10:22 följande:
    Har bäddat spjälsängen...och nu funderar jag på det här med kudde eller ej i sängen. Vi köpte en nere i Ullared, den lite tjockare, sen har vi en tunnare i vagnen...men jag tycker den verkar lite hög kudden till sängen. Ska man byta dom kanske eller köra helt utan kudde i sängen i början? Har ju läst lite att det är viktigt att huvudet varieras i olika lägen i början för att huvudet ska få "rätt" form så att säga...ni som har barn sen innan hur har ni gjort?

När vi var på föräldra utb så sa dom att de ska va en ganska så tjock kudde å att man lägger bebisen lite uppe på med ryggen oxå lixom.. Om du förstår hur jag menar :)

Själv har jag inte köpt nån kudde än.. :/
  • SusannneL
    EwMa skrev 2013-06-12 19:14:56 följande:
    Ja har förstått att axlarna och huvet ska ligga på kudden. Man e bara så rädd det ska bli galet. Den e ju tjockare än den i vagnen

Okej.. Hm,kan inte sånt så bra.. :/

Men bm på utbildningen sa iaf till mig att dom platta kuddarna förstod hon inte varför dom säljs ens :/

Kanske nån av dom andra tjejerna här inne vet :)
  • SusannneL

Jag är också väldigt trött!
    Imorgon åker vi mot Italien å får lite sol på näsan! Förhoppningsvis :D
    Min lilla ligger också neråt,men inte fixerad.

• SusannneL

Nu skrev jag från appen igen! Glömde!

Tack tjejer och ha det så gott här hemma,lycka till med färdknäppen ;)

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013