Inlägg från: TeddyGirl82 |Visa alla inlägg
  • TeddyGirl82

Gravid i Göteborg 2013

Funderar på att prova sittdelen på Tilde med vagnen. Hon är mer och mer intresserad av att sitta och huvudet håller hon stadigare och stadigare. Fast kanske är bättre och bulla upp lite mer under huvudet och axlarna i liggdelen först. För hon är mer och mer intresserad av att sitta upp.  När började ni som har barn sen innan?

• TeddyGirl82
    MissKaos skrev 2013-11-07 11:39:54 följande:
    Spännande. M kommer bli glad! Han såg ut som en riktig liten sjalbebis.
    Mannen tyckte med att M var väldans söt och lugn!
    Hur har ni andra det?
    Trött idag. Lämnade på fsk och sov sen till nu. Imponerande va?

Här rullar d bara på. Hon blir mer och mer social och gillar mer och mer och sitta. Börjat lite smått med smakportionerna.

Igår var det mammatid i form av Zumba. Har härlig träningsvärk nu. På det på lördag igen. Skönt att man börjar må riktigt bra nu. Och njuter av mitt lilla sällskap på dagarna :P 
  • TeddyGirl82

har även hunnit fota henne för julkort och förstoringar. försöker få in bilden här men d går inte

• TeddyGirl82
    sri skrev 2013-11-07 21:41:49 följande:
    Byt till sittdelen om hon inte gillar att ligga du behöver ju inte ha den helt upprätt, räcker att vinkla lite så de ser ngt, jag har börjat göra så med erik när han är vaken, fär då vill han inte ligga ner längre.

Gillar och ligga ner gör hon, men hon är mer och mer nyfiken på världen utanför typ. jag får prova lite smått.

Promenerar mycket gör jag med, och går på viktisarna. Jag vill verkligen gå ner mer i vikt så det är därför jag tatt mig i kragen och går till gymet för att få annan träning med, dock lugnt med magen då jag inte vet hur länge man ska vänta med träningen av den efter kejsarsnitt. Fick ingen info om det.  
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-11-13 09:58:22 följande:
    Hi y'all.... hur många är det som ännu går i väntans tider? Har dop på lördag. ..fick en dumsnål ide och bestämde mig för att ha " dopfesten" hemma med 40 pers...kan ju erkänna att jag bittert ångrar det nu när jag har 900 grejer som ska fixas. När blir man normal i skallen igen efter barnafödandet...?? Nä nu ska jag pressa ner mig i ett par brallor där sömmarna redan nu gråter av skräck och kila iväg och handla inför lördagen...yeay...not. Må så gott alla..

Ja dop e mer jobb än man tror. Är så glad att vårt e över.

Ja kläder e fan inte roligt än. Gick ner men upp igen. Men kämpar vidare.

Annars flyter dagarna på. Mycket tårtbeställningar. D e kul.

Tilde har börjat rulla runt till mage. D går så fort. Även börjat med smakportioner med blandade resultat.
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-11-18 15:15:13 följande:
    Dopet avklarat..gick bättre än förväntat med 40 pers i ett hus. Jättekul att de lärt sig rulla runt....nu vill jag att hon oxå lär sig ta napp och flaska riktigt så jag kan sluta amma. Vill sååå gärna börja träna. Hur gör jag?? Hur gör ni med smakisar??? Eget eller köper ni??

Jag köper. Blev inget bra när jag försökte eget med morötter och potatis. Bär och frukt går bra. Plus köper gröt med
  • TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-11-18 15:15:13 följande:
    Dopet avklarat..gick bättre än förväntat med 40 pers i ett hus. Jättekul att de lärt sig rulla runt....nu vill jag att hon oxå lär sig ta napp och flaska riktigt så jag kan sluta amma. Vill sååå gärna börja träna. Hur gör jag?? Hur gör ni med smakisar??? Eget eller köper ni??

Och med.napp och flaska är.d väl bara att.nöta så.mycket man kan. Men alla barn gillar ju inte d har jag fått.höra
  • TeddyGirl82

Jag fryser in även färdiga burkmaten i ishållare. Har man inte värmt hela burken ska d inte vara några problem

• TeddyGirl82
    Dannii B skrev 2013-11-22 11:24:08 följande:
    Ahhh där sa du något...har jag faktiskt aldrig tänkt på att man kan göra. Tackar...

Hehe inga problem. E ju inte direkt lockande och slänga så.mycket. stog i broshyren man fick på bvc

Lite dött i denna tråden..vi som var så många.ett tag
  • TeddyGirl82
    Snultan skrev 2013-11-22 22:36:36 följande:
    Här har vi gått och blivit förkylda!

Trist! Hoppas ni blir bättre.
    sri skrev 2013-11-22 22:51:48 följande:
    Nej har provat vid 2 tillfällen o inte hjälpt, han bajade faktist nyss så nu hoppas jag han blir sig själv igen, köpte semper droppar igår oxå vet inte om det gör ngn direkt skillnad men kan ju vara värt att testa.

Bara helamning? Då kan d gå lång tid fick jag höra. Inget man kan göra sa bvc när jag var där i samma sits. Dom blir ju inte lätt förstoppade när dom ammas.
    Vilgot o Lillpyret skrev 2013-11-23 22:12:13 följande:
    Med Ivar går det bra. Han har än så länge smakat gröt, potatis, banan och plommon. Gröt älskar han! Han skriker när man matar för långsamt. Potatis har vi bara testat en gång, ska göra det i morgon igen. Får se om det slinker ner då. Ivar är en glad liten unge som kan sitta en liten stund, rulla från mage till rygg har han bara gjort två gånger men stark är han så jag tror bara att han glömt bort hur man gör. :) Han älskar att st upp när man håller honom i händerna och så biter han på allt nu (medan han morrar, hehe). Hans idol är storebror och han skrattar så fort Vilgot skojar lite med honom. Han har sittvagn sedan ett par veckor tillbaka och det fungerar bra. Han var så trött på att ligga. Bra för honom att sitta mer också med tanke på hans platta bakhuvud. Med mig är det så där. Jag är extremt trött, orkar knappt träffa folk längre. Sover dåligt, Ivar äter ofta om nätterna, Vilgot är supertrotsig, min man jobbar mycket och kommer hem sent. Är också förbannat trött på att min kropp inte vill läka efter förlossningen. I dag är det 5 månader sedan jag födde och det svider fortfarande när jag kissar, torkar mig och så vidare. Ska till en läkare (igen) nästa vecka. Får se vad han säger denna gång. Är sugen på ett tredje barn men om detta inte går över så kommer det aldrig bli av. Vi kan ju liksom inte ha sex... :(

Jösses. Tänker du redan på en tredje? Läk ordentligt och få ordning på det sen kan man ju se om d går eller ej utan att måla fan på väggen för tidigt . Hoppas självklart det läker.
Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013